15.5 C
București
miercuri, 24 aprilie, 2024

Japonia luptă împotriva risipei de alimente

Datele guvernamentale arată că respectivele 6 milioane de tone de mâncare aruncată de japonezi aduce un deficit de 19 miliarde de dolari celei de-a treia economii mondiale

Japonia, țara evoluției, a civilizației și a tehnologiei a ajuns să folosească inteligența artificială pentru un scop nobil: să reducă risipa de alimente.

Datele guvernamentale arată că respectivele 6 milioane de tone de mâncare aruncată de japonezi aduce un deficit de 19 miliarde de dolari celei de-a treia economii mondiale.

Pentru că au cea mai mare risipă de alimente din Asia, guvernul japonez a dat o nouă lege pentru a înjumătăți această sumă colosală până în anul 2030. De asemenea, a cerut companiilor să găsească soluții, arată Reuters.

Japonia, conștientă de risipa alimentară

Lanțul de magazine Lawson Inc, a început să utilizeze inteligența artificială de la firma americană DataRobot. Scopul este de a estima cât de multe produse de pe rafturi, (de la orez, la sandvișuri) pot rămâne nevândute.

Lawson își propune să reducă la jumătate risipa de alimente din toate magazinele sale în 2030, comparativ cu 2018.

Eliminarea risipei alimentare este cel mai mare cost pentru proprietarii de francize Lawson după costurile forței de muncă.

De asemenea, producătorul de băuturi Suntory Beverage & Food Ltd experimentează tot cu inteligența artificială de la Fujitsu Ltd cu scopul de a stabili dacă anumite mărfuri precum sticlele de ceai și apă minerală au fost deteriorate în timpul transportului.

Dacă până acum această acțiune însemna un efort uman care consuma energie, dar și extrem de mult timp, Suntory speră, cu ajutorul tehnologiei de ultimă generație, să măsoare atunci când o cutie deteriorată este doar deteriorată la nivel de ambalaj sau când conținutul în sine a fost deteriorat.

Alimentele nevândute duc la alimente alterate. Iar ultima etapă o constituie deșeurile cu care ne luptăm zilnic

Încet, încet, cumpărătorii din Japonia au început să dea semne că înțeleg costurile pandemiei și costurile risipei alimentare. Tatsuya Sekito a lansat Kuradashi, o firmă de comerț electronic. Această firmă se ocupă de alimentele nevândute și de alimentele aflate la reducere. Totul a început din anul 2014, după ce a fost observată o cantitate masivă de deșeuri alimentare, provenită de la procesatorii de alimente.

În momentul de față, afacerea online este înfloritoare din două puncte de vedere: a crescut cererea pentru alimentele aflate la reducere, iar consumatorii au devenit mai conștienți de costuri pe fondul pandemiei COVID-19.

Japonezii sunt pretențioși, dar deschiși la schimbare

Cumpărătorii japonezi tind să fie pretențioși, dar atragem clienții oferind nu doar o vânzare, ci șansa de a dona o parte din achiziții către o organizație caritabilă, sporind gradul de conștientizare cu privire la problemele sociale”, a declarat Sekito.

Cumpărăm mult, orbește și mecanic, dar consumăm puțin. Pandemia a adus nu doar teamă, ci și inconștiență. Am ajuns să avem nevoie de aplicații care ne dictează stilul de viață, care ne urmăresc deciziile și care ne calculează, într-o matematică elementară, termenul de garanție.

Latest news
știri