Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi a deschis o evaluare preliminară. După ce a primit 12 plângeri de la proprietarii de vehicule Tesla Model 3 și Model Y din 2023. Un șofer de model 3 a raportat în mai că „direcția mașinii s-a blocat și a alunecat de pe șosea. Ceea ce a dus la izbirea unui copac”. Un șofer din Alpharetta, Georgia, a raportat în iunie că o Tesla Model Y veche de două săptămâni a avut probleme la direcție. Ieșea dintr-un centru comercial când „deodată volanul nu a virat. A fost greu și am văzut alerta. S-a dus foarte aproape de partea opusă. Am reușit să traversez drumul în interiorul centrului comercial.” Tesla nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
Tesla, probleme la nici o săptămână de la achiția mașinii
Acesta este primul pas al unei investigații oficiale pentru a determina dacă problema prezintă un risc nerezonabil pentru siguranță. NHTSA ar trebui să actualizeze analiza de inginerie înainte de a putea solicita o retragere. O altă plângere recentă spunea că un Tesla Model Y a avut probleme la o roată. „Roata s-a zvâcnit puternic spre dreapta și a făcut o bufnitură”. Iar ecranul a avertizat că „Steering Assist Reduced” și a afișat un cod de eroare. Șoferul a spus că servodirecția a fost dezactivată și a spus NHTSA că se simte nesigur să conducă. Și a adăugat: „Tesla mi-a mutat vizita de service din 2 mai până pe 25 mai din cauza unui acumulat de piese. Ei au confirmat că aceasta este o problemă cunoscută recent și au remarcat direcția. Rack-ul ar putea fi înlocuit în întregime”.
”Volanul a început să se blocheze aleatoriu”
Un șofer din Honolulu a spus la o săptămână după ce a cumpărat un Tesla, a avut probleme. Volanul a început să se blocheze aleatoriu. Și a spus că „a avut loc de șase ori la date diferite înainte de a putea să-l aducem la departamentul de service Tesla”. Șoferul a spus că „rămâne în prezent la Tesla pentru următoarele 3 săptămâni în timp ce așteptăm o nouă cremalieră/motor de direcție”.