5.4 C
București
joi, 28 noiembrie, 2024

În 2023, Franţa a înregistrat o creștere semnificativă a vânzării de mașini electrice

Vehiculele complet electrice au reprezentat 16.8%, iar hibridele reîncărcabile 9.2% din totalul înmatriculărilor auto

Una din patru maşini vândute în Franţa, pe parcursul anului 2023, se încarcă la priză.

Conform unui raport publicat de Plateforme automobile (PFA), organizația ce reprezintă constructorii și furnizorii de componente auto în Franța, una din patru mașini vândute în 2023 a fost electrică.

Datele indică faptul că vehiculele complet electrice au reprezentat 16.8% din totalul înmatriculărilor, în timp ce hibridele reîncărcabile au constituit 9.2% din vehiculele introduse în circulație.

Cota mașinilor cu motoare pe benzină a rămas constantă în 2023

În același timp, cota mașinilor cu motoare pe benzină a rămas constantă, reprezentând o treime din totalul înmatriculărilor.

În schimb, vehiculele cu motoare diesel au continuat să înregistreze o scădere, reprezentând doar unul din nouă autoturisme înmatriculate în 2023 în Franța.

Conform datelor furnizate de Asociația Națională pentru Dezvoltarea Mobilității Electrice (Avere), peste 1.5 milioane de vehicule electrice și hibride reîncărcabile sunt deja în circulație pe șoselele din Franța.

Constructorul auto american Tesla domină piaţa automobilelor electrice din Franţa

La acest moment, constructorul auto american Tesla domină piaţa automobilelor electrice din Franţa şi din Europa, cu berlina Model 3 şi SUV-ul Model Y.

Pe locurile următoare se situează micuţa Dacia Spring şi MG4, ambele automobile produse în China, urmate de Fiat 500e şi Renault Mégane, acesta din urmă fiind şi primul automobil electric francez din acest clasament.

AFP reaminteşte faptul că autorităţile franceze au decis, la finele anului 2023, să înăsprească regulile pentru acordarea de subvenţii la cumpărarea de maşini electrice, favorizând vehiculele mai grele care sunt produse în Europa.

Ca urmare a modificărilor, automobilele produse în China, precum Dacia Spring, care este cea mai ieftină maşină electrică de pe piaţa franceză, dar şi Tesla Model 3 şi MG 4, nu vor mai beneficia de subvenţii.

spot_img
Latest news
știri