-1.5 C
București
miercuri, 8 februarie, 2023

Ziua Mondială a Vieții Sălbatice: ursul brun, pescărușul, vulturul, albina și multe altele au dispărut din logourile unor branduri

Acest declin este anual, natura are de pierdut în fiecare minut, în fiecare secundă și, oricât ne-am dezvinovăți, noi suntem cei responsabili.

Sărbătorim Ziua Mondială a Vieții Sălbatice în fiecare an, pe data de 3 martie. Această dată a fost stabilită în momentul în care a fost semnată Convenția privind comerţul internaţional cu specii ale faunei şi florei sălbatice pe cale de dispariţie (CITES). La nivel global, aceasta protejează 38.700 de specii de animale şi plante.

Cu toate acestea, de Ziua Mondială a Vieții Sălbatice (World Wildlife Day), panda, ursul brun, leul, pescărușul, vulturul, albina și multe altele au dispărut din logourile unor branduri cunoscute din România.

Deși aceste specii sunt protejate și se încearcă în permanență menținerea lor în natură, declinul nu poate fi ignorat. Acest declin este anual, natura are de pierdut în fiecare minut, în fiecare secundă și, oricât ne-am dezvinovăți, noi suntem cei responsabili.

Ziua în care trebuie să înțelegem că unele specii pot rămâne la stadiul de amintire

Dacă analizăm datele susținute de ”Raportul Planeta Vie 2020”, vom ajunge la concluzia că fiecare raport reprezintă un sistem de alarmă. Pentru prima dată în cei 60 de ani de când a fost fondată ca organizație de conservare a naturii sălbatice, WWF renunță la ursul panda din logo. Eforturile de conservare ale WWF încep să dea roade pentru panda, populația crescând de la aproape o mie de exemplare în sălbăticie în anii ‘70, la 1.864 acum. Însă nu același lucru se poate spune despre toate speciile, preciează Europa FM.

Ursul Panda, gorilele din Congo, papagalul gri african sau populațiile de sturioni: iată doar câteva exemple de specii care suferă, dispar și, dacă păstrăm ritmul distrugerii, vor deveni simple imagini din cărțile de zoologie.

Angajamentul față de mediu: zilnic, constant și mediatizat

Peste 40 de branduri internaționale și 15 branduri din România își arată angajamentul față de mediu și renunță temporar la speciile de animale și plante din logo: Zumm, Ivan Pescar, Zăganu, Garanti BBVA, Mega Image, Ursus, Animest, Centrul de Diagnostic și Tratament Provita, Romfish, Propark, România Sălbatică, Wildlife Romania, Bear Again, ACDB, Humane Society International, mai menționează sursa citată.

De asemenea, cu ocazia Zilei Mondiala a Vieții Sălbatice, Klaus Iohannis a transmis un mesaj public în care precizează că ”este esențial ca societatea civilă, media și cetățenii să rămână vigilenți și implicați activ în protejarea pădurilor și a vieții sălbatice”.

Latest news
știri