Directorul general al companiei Volkswagen, Oliver Blume, a anunțat ieri, 4 septembrie, că grupul auto german este pregătit pentru interdicția planificată privind comercializarea de noi autoturisme echipate cu motoare cu ardere internă în Europa, începând cu anul 2035.
Blume a subliniat că Volkswagen își diversifică portofoliul de modele electrice și, datorită parteneriatelor din China, se așteaptă la o reducere semnificativă a costurilor pentru baterii, cu o scădere de 50% a costurilor la nivelul celulelor bateriilor.
În acest an, grupul Volkswagen preconizează că va livra 9.5 milioane de vehicule electrice
Industria auto europeană se confruntă cu o presiune crescută din partea producătorilor chinezi de mașini electrice, care oferă modele mai accesibile și orientate spre consumatori pe piața lor internă și încep să se extindă în Europa.
Grupul Volkswagen, care include mărci precum VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley, MAN și Scania, se așteaptă să livreze aproximativ 9.5 milioane de vehicule în 2023, în creștere față de 8.26 milioane de vehicule livrate în anul precedent.
Mașinile cu motoare cu ardere internă, interzise începând din 2035
În luna martie a acestui an, Uniunea Europeană a adoptat o legislație care va pune capăt vânzării de autoturisme noi cu motoare cu ardere internă începând cu 2035.
În luma martie, Germania şi-a exprimat, în ultimul moment, opoziţia faţă de această iniţiativă.
Berlinul a dorit ca vânzările de maşini noi cu motoare pe combustie să fie permise şi după 2035, dacă utilizează combustibili sintetici.