20.2 C
București
duminică, 19 mai, 2024

Producătorii europeni de automobile sunt îndemnați să reducă prețurile la mașinile electrice

China, un lider mondial în ceea ce privește producția de autoturisme electrice, continuă să lanseze modele foarte ieftine pentru piața europeană

Directorii de companii prezenți la Salonul de Mobilitate IAA de la München au atras atenția asupra necesității ca producătorii europeni de mașini să ofere vehicule electrice la prețuri mai accesibile.

Scopul este de a contracara poziția de lider Chinei în dezvoltarea dezvoltarea de modele ieftine şi prietenoase pentru consumatori.

Conform informațiilor prezentate de Digi24, vânzările de mașini electrice chinezești pe piața europeană au înregistrat o creștere de peste 50% în acest an și au ajuns să reprezinte o proporție semnificativă din totalul vânzărilor de mașini electrice pe continentul european.

Trebuie să reducem decalajul în ceea ce priveşte costurile cu unii jucători chinezi care au început să folosească vehiculele electrice cu o generaţie mai devreme”, a declarat CEO-ul Renault, Luca de Meo, la salonul auto de la München, potrivit Reuters.

El a adăugat că, atunci când costurile de producţie scad, preţurile vor scădea şi ele.

Producătorii de autoturisme electrice din China sunt din ce în ce mai prezenți pe piața din Europa

Producători de renume din China, precum BYD, Nio și Xpeng, își îndreaptă atenția către piața europeană de vehicule electrice, unde vânzările au înregistrat o impresionantă creștere de aproape 55%, ajungând la aproximativ 820.000 de vehicule în primele șapte luni ale anului 2023, reprezentând aproximativ 13% din totalul vânzărilor de mașini.

Planurile de expansiune includ debutul pe mai multe piețe europene pentru Xpeng în 2024, iar Zhejiang Leapmotor Technology a anunțat lansarea a cinci modele destinate piețelor străine, inclusiv Europa, în următorii doi ani.

Există diferențe uriașe de preț între modelele asiatice și europene

Potrivit consultanților auto de la Inovev, 8% din vehiculele electrice noi vândute în Europa în acest an provin de la mărci chineze, în creștere față de 6% în anul precedent și 4% în 2021.

La evenimentul din München din acest an, s-a constatat că aproximativ 41% dintre expozanți au sediul în Asia.

Prezența din ce în ce mai puternică a producătorilor chinezi de vehicule electrice în Europa a stârnit preocupări cu privire la posibilitatea de a domina piața vehiculelor electrice.

spot_img
Latest news
știri