20.5 C
București
duminică, 6 octombrie, 2024

Paradox cu mașinile electrice. Cumpărătorii sunt motivați de economia la combustibil, nu de protejarea mediului

Potrivit unui studiu realizat de compania de consultanță Deloitte, citat de le Monde, mașinile electrice sunt mai atractive pentru cumpărători mai mult pentru economiile la combustibil decât pentru protejarea mediului, conform FloteAuto.

Astfel, în toată lumea, cumpărătorii sunt mai interesați de costurile reduse de utilizare față de vehiculele pe benzină sau diesel.

Singura excepție este China, acolo unde șoferii aleg mașinile electrice pentru experiența de condus.

Într-o piață cu cele mai multe autoturisme electrice din lume, chinezii sunt apoi preocupați de limitarea încălzirii globale și subvențiile pentru achiziții.

Abia în final locuitorii din China se gândesc la perspectiva de face economii în ceea ce privește întreținerea mașinii.

Mașini în China, Sursă – Unsplash

Interesul pentru mașinile electrice a crescut ușor

În anul 2022, interesul pentru mașinile electrice a crescut ușor, însă cea mai mare parte a cumpărătorilor aleg în continuare un vehicul pe benzină, diesel, hibrid sau second-hand.

De asemenea, cumpărătorii de vehicule electrice sunt interesați de timpul de încărcare al acestora, de autonomie și preț.

De exemplu, o treime dintre francezi nu vor să investească mai mult de 15.000 de euro în următorul lor autovehicul, iar o altă treime alocă un buget între 15.000 și 30.000 de euro.

„Ceea ce contează, în plus, este durabilitatea, fiabilitatea, calitatea”, subliniază expertul Deloitte, Guillaume Crunelle.

“Începi sa-ți faci ideea că vei cumpăra un vehicul scump și te aștepţi să dureze mai mult”, adaugă el.

Sursă – Unsplash

Problemele din lanțul de producție

Studiul a scos la iveală și percepția oamenilor față de problemele din lanțul de producție auto.

De pildă, 65% dintre francezi spun că sunt gata să aștepte între două săptămâni și trei luni înainte de a primi mașina.

11% declară că sunt gata să aștepte mai mult.

De asemenea, jumătate dintre consumatorii din Statele Unite ale Americii, China și Asia de Sud-Est consideră această întârziere acceptabilă.

spot_img
Latest news
știri