1.8 C
București
duminică, 22 decembrie, 2024

Industria alimentară manipulează copiii prin intermediul culorilor strălucitoare şi a personajelor din desene animate

Tot mai multe companii atrag copiii pentru a vinde produse nesănătoase

Companiile alimentare folosesc culori strălucitoare şi personaje din desene animate într-un efort ”lipsit de etică” de a manipula copiii pentru a-i face să dorească dulciurile şi chipsurile pe care le produc, potrivit unui raport, scrie The Guardian, transmite HotNews.

Bite Back, o organizație de campanie asociată cu chef Jamie Oliver, a solicitat analiza a 262 de produse alimentare dulci comercializate în Marea Britanie, care prezintă ambalaje susceptibile să atragă copiii, și care sunt fabricate de cele mai mari 10 companii alimentare.

Chef James Oliver a acuzat producătorii de alimente că utilizează ambalaje stralucitoare cu scopul deliberat de a ”cuceri mințile tinere” și de a promova vânzarea de alimente nesănătoase

Studiul, efectuat de Action on Salt, un grup de experți în nutriție de la Universitatea Queen Mary din Londra, a descoperit că 78% dintre produsele examinate au fost considerate nesănătoase din cauza conținutului lor ridicat de grăsimi, sare sau zahăr.

De asemenea, s-a constatat că 67% dintre produsele care prezentau personaje erau nesănătoase, iar 80% dintre acestea foloseau culori strălucitoare, modele și litere amuzante pentru a atrage atenția copiilor.

Unele întreprinderi se folosesc de ambalaje atrăgătoare pentru copii pentru a le oferi acestora produse nesănătoase. Printre acestea se numără Kinder Surprise, M&Ms, Randoms şi Monster Munch Giants – toate se ascund în spatele unor ambalaje colorate, atrăgătoare pentru copii, în timp ce îşi îndoapă produsele cu zahăr şi grăsimi”, a transmis grupul Bite Back, potrivit sursei citate.

Ce pot face autoritățile pentru a reglementa acest fenomen

În februarie, Wes Streeting, un parlamentar britanic laburist, şi-a exprimat îngrijorarea că ”în calitate de cetăţeni, suntem foarte manipulaţi de marketingul alimentelor care ne este aruncat în faţă”.

Există argumente serioase pentru impunerea de noi restricţii asupra ambalajelor alimentare”, a adăugat el.

Promiţând că un guvern laburist va introduce o linie de demarcaţie la ora 21.00 pentru publicitatea acestor produse, Streeting a îndemnat, de asemenea, producătorii de alimente să contribuie la combaterea obezităţii, în caz contrar riscând să fie forţaţi de un ”cilindru compresor” să facă acest lucru.

spot_img
Latest news
știri