luni, 20 mai, 2024

Planeta Marte ar fi mult mai asemănătoare Terrei decât s-a crezut vreodată

NASA a studiat mai multe roci misterioase și bogate în oxid de mangan

O serie de roci împrăştiate pe o străveche linie a unui ţărm de pe Marte arată că Planeta Roşie ar fi fost mult mai asemănătoare Terrei decât au crezut oamenii de ştiinţă.

Acest nou studiu a fost publicat în jurnalul JGR Planets, conform Live Science, transmite Digi 24.

Marte a fost odinioară o planetă care putea găzdui viaţă

Rocile, descoperite de roverul autonom Curiosity, aparţinând NASA, sunt neobişnuit de bogate în oxid de mangan.

Acesta este un compus chimic care se adaugă pe lista în creştere a dovezilor care susţin că Marte a fost odinioară o planetă care putea găzdui viaţă.

Mai mult, Planeta Roșie chiar ar fi dispus de niveluri de oxigen în atmosferă similare celor terestre, conform unor oameni de ştiinţă.

NASA consideră că manganul ”este un erou necunoscut în evoluţia vieţii” pe Pământ.

Înainte de apariția primelor forme de viață pe Terra, manganul era prezent din abundenţă în roci şi în oceane

Oamenii de ştiinţă cunosc din istoria geologică a Terrei că manganul era prezent din abundenţă în roci şi în oceane înainte de apariţia primelor forme de viaţă, în urmă cu aproximativ 4 miliarde de ani şi că a deschis drumul pentru oxigen, aflat la baza existenţei vieţii pe Pământ.

Singurele modalităţi cunoscute pentru obţinerea oxidului de mangan implică, însă, fie prezenţa din abundenţă a oxigenului, fie viaţa microbiană.

Cu toate acestea, nu există dovezi foarte clare în ceea ce priveşte prima modalitate şi nicio dovadă în ceea ce o priveşte pe a doua.

În aceste condiţii, oamenii de ştiinţă se întreabă cum ar fi putut să se formeze oxidul de mangan în rocile descoperite pe Marte.