3.5 C
București
joi, 26 decembrie, 2024

Nava de croazieră a viitorului: baterii, energie eoliană, celule foto-voltaice și ZERO EMISII

Se speră că vaporul modern va fi lansat la apă în 2030

Cu săptămâni înainte de cea de-a 130-a aniversare a sa, compania Hurtigruten Norvegia și-a dezvăluit planurile pentru primul său vas de croazieră cu emisii zero. Nava urmează să fie lansată la apă în 2030, anunță compania, într-un comunicat de presă. 

Proiectul eco a fost anunțat, inițial, în martie 2022, sub numele de „Sea Zero” 

Prima inițiativă de acest fel, aceasta se dorește a fi cel mai eficient vas de croazieră din lume. Planurile sunt produsul cercetărilor întreprinse de Hurtigruten Norvegia, împreună cu consorțiul său de 12 parteneri maritimi, și institutul de cercetare SINTEF. Aceștia și-au unit forțele în a încerca să își atingă țelul: călătoriile maritime fără emisii. Sarcina lor a fost, astfel, de a dezvolta soluții tehnologice eficiente din punct de vedere energetic, dar și neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon.

Compania plănuiește să fabrice și nave mai mici, construite la comandă

Acestea ar lăsa o amprentă pozitivă cu zero emisii atât pe mare, cât și pe uscat. Planurile nu se opresc la prima navă ce va fi gata, în 2030. Intenția companiei este de a înlocui  întreaga flotă Hurtigruten în nave cu emisii zero, a comunicat aceasta. Momentan, doar 0,1% dintre navele din întreaga lume utilizează în prezent tehnologie cu emisii zero. Proiectul Hurtigruten Norvegia își propune, așadar, să îmbunătățească drastic recordul de durabilitate al industriei de croaziere și viitorul călătoriilor.

Foto: Hurtigruten Norway

Navele  viitorului vor fi electrice și echipate cu baterii care se încarcă în port

Nava combină soluții de baterie de 60 de megawați/oră cu tehnologia eoliană. Compania promite că aceasta va prezenta îmbunătățiri unice și soluții la consumul de energie actual al vaselor de croazieră. Printre acestea se află pânze retractabile cu panouri solare, manevre de inteligență artificială, elice contra-rotante și multiple propulsoare retractabile. Tehnologiile suplimentare includ lubrifierea cu aer, dar și acoperirea avansată și curățarea proactivă a corpului navei.

Nivelurile bateriei vor fi afișate pe părțile exterioare ale navei. Podul, de unde căpitanul și echipajul său conduc nava, este de așteptat să se reducă semnificativ în dimensiune, datorită îmbunătățirilor aduse de AI. Dimensiunea și aspectul ei vor mima mima cabina unui avion, arată compania. 

Oaspeții vor juca un rol cheie în reducerea la minimum a consumului de energie. Printr-o aplicație mobilă interactivă, aceștia vor putea opera ventilația ultramodernă a cabinei. Ei își vor putea și măsura, cu ajutorul ei, propriul consum de apă și energie.

Cum va arăta noua navă eco?

Ambarcațiunea va avea 135 de metri lungime. Ea va fi dotată cu 270 de cabine care vor găzdui 500 de oaspeți și 99 de membri ai echipajului. Vaporul va avea, de asemenea, o cală de transport a mărfurilor și mașinilor.

Cele trei platforme cu aripi retractabile, autonome, vor cuprinde 1500 m² (16.146 ft²) de panouri solare. Suprafața totală a velaturilor va fi de 750 m² (8.073 ft²). atingând o înălțime maximă de 50 m (164 ft) atunci când sunt complet extinse.

Foto: Hurtigruten Norway

Nava de croazieră modernă va avea un consum de energie redus cu 50%

Sea Zero a intrat acum într-o fază de doi ani în care tehnologiile propuse vor fi încercate, testate și dezvoltate în continuare. Faza actuală de cercetare și dezvoltare se concentrează, de exemplu, pe producția de baterii și tehnologia de propulsie. De asemenea, se lucrează și la designul carenei și deezvoltarea de practici durabile care reduc consumul de energie la un minim absolut. Se pune accent și pe dezvoltarea de noi tehnologii pentru operațiunile hoteliere la bord. Pasul este crucial pentru succesul proiectului. În momentul de față, acestea pot fi responsabile pentru până la 50% din consumul total de energie al unei nave de croazieră. Scopul este o reducere a consumului de energie cu 50%, în comparație cu navele actuale ale companiei

 Consorțiul a împărtășit concluziile-cheie, după primul său an de cercetare

„Când am anunțat inițial proiectul „Sea Zero” în urmă cu peste un an, ne-am confruntat cu provocarea de a nu ști ce tehnologii ne vor fi disponibile în 2030. Sarcina noastră a fost să deschidem calea pentru noi inovații și să le îmbunătățim pe cele existente, aliniați cu obiectivele noastre de sustenabilitate. Deși unele dintre aceste tehnologii au atins un stadiu relativ avansat, ele necesită încă cercetare și dezvoltare dedicate pentru a asigura implementarea cu succes în contextul maritim. Pe de altă parte, anumite tehnologii sunt încă în dezvoltare timpurie și necesită cercetare fundamentală și testare amănunțită. În urma unui studiu riguros de fezabilitate, am identificat cele mai promițătoare tehnologii pentru viitoarele noastre nave de croazieră inovatoare. Ne angajăm să livrăm o navă care să le depășească pe toate celelalte în ceea ce privește eficiența energetică și durabilitatea în doar câțiva ani”, a declarat Hedda Felin, CEO Hurtigruten Norvegia.

spot_img
Latest news
știri