Producătorii auto chinezi îşi cresc exporturile de vehicule hibride către Europa şi lansează noi modele pentru această piaţă importantă, profitând de faptul că tarifele Uniunii Europene (UE) pentru vehicule electrice (EV) nu se aplică hibridelelor, transmite Reuters citat de News.ro.
Conform experţilor, aceasta reprezintă o oportunitate pentru companiile chineze de a evita taxele de până la 45,3% impuse importurilor de vehicule electrice din China.
Exporturile de vehicule hibride din China către Europa s-au triplat între iulie şi octombrie ale acestui an
Datele arată că exporturile de vehicule hibride din China către Europa s-au triplat între iulie şi octombrie 2024, ajungând la 65.800 de unităţi, inversând tendinţa de scădere de până acum.
Segmentul vehiculelor hibride, inclusiv plug-in, a reprezentat 18% din totalul exporturilor auto ale Chinei către Europa în al treilea trimestru, comparativ cu doar 9% în primul trimestru.
Companii precum BYD şi Geely adoptă strategii agresive, lansând modele hibride la preţuri competitive pentru consumatorii europeni.
BYD, de exemplu, a lansat modelul hibrid plug-in Seal U DM-i în Europa, la un preţ de 35.900 de euro, mai mic decât preţurilor modelelor similare de la Volkswagen şi Toyota.
Geely a introdus recent un nou model hibrid sub brandul Lynk & Co
Această strategie ar putea creşte presiunea competitivă în Europa, unde inflaţia şi costurile ridicate de viaţă determină consumatorii să caute opţiuni mai accesibile.
Totuşi, există riscul ca o competiţie excesivă să declanşeze noi măsuri protecţioniste din partea UE, cum ar fi extinderea tarifelor.