7.1 C
București
marți, 9 decembrie, 2025

Șase lideri europeni cer Comisiei să relaxeze normele UE pentru mașinile cu ardere internă

Italia și Germania susțin continuarea vânzării modelelor hibride și cu autonomie extinsă după 2035 pentru a-și proteja industria auto și locurile de muncă, în timp ce Franța prioritizează vehiculele electrice

Şase lideri din statele membre ale Uniunii Europene, printre care se numără şi premierul Italiei, Giorgia Meloni, au solicitat Comisiei Europene să elaboreze o propunere pentru relaxarea normelor comunitare privind emisiile vehiculelor, cu scopul de a preveni o interdicţie de facto asupra vânzării maşinilor dotate cu motoare cu ardere internă, măsură programată să intre în vigoare la mijlocul următorului deceniu, relatează Bloomberg, conform Agerpres.

Șase lideri europeni cer UE să permită vânzarea mașinilor hibride și după 2035

Uniunea Europeană a stabilit că, începând cu anul 2035, maşinile noi comercializate în blocul comunitar nu vor mai avea permisiunea de a emite dioxid de carbon (CO2).

Cei şase premieri solicită ca următoarea revizuire a normelor UE pentru vehiculele noi să permită, în continuare, comercializarea modelelor hibride plug-in, a celor cu autonomie extinsă, precum şi a vehiculelor care folosesc tehnologia celulelor de combustibil şi după 2035.

Suntem într-un punct de cotitură, atât pentru industria producătoare de automobile şi de componente auto din UE, cât şi pentru acţiunea climatică europeană. Putem şi trebuie să ne urmărim obiectivul climatic într-un mod eficient, fără a ne distruge competitivitatea între timp, deoarece nu există nimic verde într-un deşert industrial”, susţin cei şase lideri europeni, citează Radio Eco Natura.

Italia și Germania încearcă să atenueze interdicția UE pentru a-și proteja industriile auto

Italia şi Germania se luptă şi ele pentru a atenua interdicţia iminentă a blocului comunitar privind vânzările de vehicule noi cu motoare cu ardere internă, căutând să-şi protejeze industriile auto de concurenţa chineză, încetinirea cererii pentru vehicule electrice şi tarifele comerciale din SUA.

Între timp, costurile ridicate cu energia şi forţa de muncă din Europa obligă producătorii auto să elimine locuri de muncă şi să mute investiţiile în alte părţi. În schimb, Guvernul francez a dat prioritate unei aşa-numite ”preferinţe europene” pentru vehiculele electrice, în încercarea de a evita pierderile de locuri de muncă, mai adaugă sursa citată.

Latest news
știri