Compania Construcții Erbașu a anunțat că viitorul Spital de Boli Infecțioase și Pneumologie din Oradea prinde contur cu fiecare etapă dusă la bun sfârșit.
Potrivit comunicatului emis de societatea, au fost finalizate lucrările de fundație pe întreaga suprafață a clădirii – 15.000 mp.
- La corpul C1, infrastructura este complet finalizată, iar acum se lucrează la cofrarea și armarea planșeului peste parter.
- La corpurile C2 și C3, planșeele peste subsol sunt în curs de finalizare.
- La corpul C4, se finalizează lucrările la elementele verticale ale subsolului.

Viitorul spital va avea o suprafață totală de 49.602 mp și va beneficia de o capacitate de 299-326 paturi, inclusiv 20 pentru spitalizarea de zi și 11 pentru terapie intensivă
În egală măsură, dotările de care va beneficia viitorul spital vor fi de ultimă generație și va integra soluții avansate pentru monitorizarea pacienților și reducerea timpilor de așteptare.
”Clădirea va include un compartiment de urgențe pentru boli infecțioase, pneumoftiziologie și TBC, fiind proiectat modular pentru a se adapta rapid nevoilor comunității. Facilitățile includ un bloc operator, dispensar TBC, servicii de imagistică, săli de conferințe și spații educaționale”, se arată în comunicatul emis de membrii companiei Econstrucții Erbașu.
Beneficiarii proiectului sunt Primăria Oradea și Spitalul Clinic Județean de Urgență Bihor, prin fonduri PNRR alocate de Ministerul Sănătății.
Proiectanți: Construcții Erbașu, Cubicon Invest, Mansart Corporate și Professional Tech Construct Design (PTCD).

Grijă pentru viitorul serviciilor medicale: Compania Erbașu continuă construcția primului ”Centru de Mari Arși” din România
La finalul lunii iulie, compania Erbașu a anunțat că lucrările la primul ”Centru de Mari Arși” din România, parte a Spitalului Clinic Județean de Urgență ”Pius Brînzeu” din Timișoara, au avansat semnificativ.
Constructorii au finalizat compartimentarea pereților din subsol și au continuat armarea și cofrarea stâlpilor la etajul al doilea, asigurând astfel durabilitatea și siguranța structurală a clădirii.
Viitorul centru urmează să fie dotat cu 58 de paturi pentru UPU-SMURD, 12 pentru mari arși, șase rezerve pentru arși intermediari și post-critici, cinci paturi pentru microchirurgie și chirurgie reconstructivă, precum și o secție ATI cu 27 de paturi.
De asemenea, proiectul include un bloc operator cu 25 de săli, spații conexe și un heliport, pregătind infrastructura pentru îngrijiri medicale complexe.
Proiectul este finanțat de Ministerul Sănătății, prin fonduri de la Banca Mondială și are ca beneficiar Spitalul Clinic Județean de Urgență ”Pius Brînzeu” prin Consiliul Județean Timiș.
”Suntem mândri de progresele realizate și încrezători în impactul profund pe care acest centru îl va avea asupra comunității și a sistemului medical din România”, au transmis reprezentanții societății Construcții Erbașu.
Compania Erbașu reface una dintre cele mai importante structuri de infrastructură urbană din București: planșeul Unirii.
La începutul lunii august, societatea Erbașu a anunțat că lucrările efectuate la planșeul Unirii au trecut într-o nouă etapă, odată cu finalizarea devierii cursului râului Dâmbovița.
”Pentru a permite lucrul în albie, au fost decupate și extrase segmente din planșeul existent, s-au montat conducte de transfer, iar barajele temporare (batardouri) amonte și aval au fost instalate și testate cu succes pentru etanșeitate”, se arată în comunicatul companiei.

Aceste intervenții au deschis calea către lucrările de fundare, unde primii piloți au fost deja forați și turnați pe ambele maluri. Săpătura a ajuns la cota planșeului existent, rețelele edilitare au fost deviate, iar lucrările la căminul pluvial ”Coșbuc” sunt în desfășurare.
În paralel, sistemul de monitorizare geotehnică și structurală este deja activ, asigurând controlul permanent al condițiilor din teren.
Lucrări noi de fundație și demolări în zona planșeului peste Dâmbovița, cu finanțare din Programul ”Anghel Saligny”
În perioada următoare, echipajele se vor concentra pe noi tronsoane de piloți de fundare, testarea piloților de probă și începerea demolării planșeului existent peste Dâmbovița, în zona axelor 1–3.
Proiectul este desfășurat împreună cu partenerii noștri, în cadrul unui contract derulat de Primăria Sectorului 4, cu finanțare prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.
”Ne cerem scuze pentru disconfortul temporar creat pe parcursul lucrărilor și vă asigurăm că facem tot posibilul pentru ca lucrările să se desfășoare în condiții de siguranță și cu un impact cât mai redus asupra mobilității urbane”, au mai transmis reprezentanții societății Construcții Erbașu.