Peste 65.000 de operatori economici s-au înregistrat până săptămâna trecută în platforma Sistemului Garanţie-Returnare (SGR), scrie Agerpres.
Lunile decembrie şi ianuarie reprezintă o perioadă de testare a Sistemului Garanţie-Returnare
În momentul de față, continuă semnarea contractelor, a declarat Gemma Webb, director general şi preşedintele Directoratului RetuRO, compania care administrează SGR.
”Începem cu un sistem care, în decembrie şi în ianuarie, va fi testat. Pe măsură ce vedem problemele şi erorile care apar, le vom rezolva, ca să mergem mai departe. Cel mai important lucru este că ne concentrăm pe beneficii şi acesta este beneficiul pe care îl aducem României, în lunile următoare”, a explicat Webb, potrivit sursei citate.
Sistemul SGR a fost implementat în România începând cu data de 30 noiembrie 2023
Din acel moment, românii pot plăti o garanţie de 50 de bani când vor cumpăra o băutură îmbuteliată (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant.
Ulterior, după golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianţi şi va primi înapoi, pe loc, valoarea garanţiei plătite iniţial, fără a fi condiţionat de prezentarea bonului fiscal.
RetuRO Sistem Garanţie Returnare este o companie care funcţionează pe principiul ”not for profit”, ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR.
Compania a fost creată de un consorţiu de trei acţionari privaţi:
- Asociaţia Berarii României pentru Mediu (30%);
- Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%);
- Asociaţia Retailerilor pentru Mediu (20%).
La implementare a participat şi un acţionar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (20%).