Ziarul Financiar a dezvăluit costul necesar pentru a încărca o mașină electrică suficient cât să parcurgă 100 de kilometri, citează Descoperă.ro.
Concluzia: în România, acest cost este dublu față de Portugalia și Finlanda, dar aproape la jumătate față de Norvegia.
”Plinul” la o mașină electrică pentru doar 100 km costă aproximativ 9.8 euro în România
Informațiile vin în urma unui grafic publicat de Visual Capitalist, bazat pe datele European Alternative Fuels Observatory (EAFO).
Graficul ilustrează costul mediu de încărcare timp de 25 de minute la stațiile publice din diverse țări europene, citează publicația Descoperă.ro.
Potrivit sursei citate, pentru a ţine seama de diferenţa dintre maşinile electrice, a fost luat în considerare un model Tesla 3 pentru acest set de date. Informaţiile despre preţ au fost obţinute de la staţiile publice de încărcare rapidă, iar apoi EAFO a calculat preţul mediu pe ţară.
Costurile încărcării mașinilor electrice: Islanda și Portugalia, cele mai ieftine, în timp ce Norvegia și Slovenia au prețuri mult mai mari
Cele mai ieftine încărcări ale unei mașini electrice pentru a parcurge 100 km se găsesc în Islanda (2,9 euro), Portugalia (3,2 euro) și Finlanda (4,6 euro). În schimb, în țări precum Norvegia sau Slovenia, costul depășește 17 euro pentru aceleași 100 de kilometri.
Prețurile variază în funcție de disponibilitatea stațiilor de încărcare și, evident, de costul energiei în fiecare țară.
În plus, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în primele nouă luni din 2024, înmatriculările de mașini electrice au scăzut cu 5.8% comparativ cu anul anterior, principalul factor fiind declinul de 28.6% din Germania, unde au fost eliminate bonusurile pentru vehiculele electrice.
Înmatriculările de electrice continuă să scadă în România
În România, în primele zece luni ale anului, înmatriculările de electrice au scăzut cu 38% faţă de perioada similară din 2023, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Astfel, autoturismele full electrice deţin o cotă de 4,9% din piaţă, în luna octombrie a anului 2024, faţă de octombrie 2023, atunci când reprezentau 10%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid deţin o cotă de piaţă de 5%, faţă de octombrie 2023, când reprezentau 4.3%, mai transmite sursa citată.