Aproximativ 220 de mii de șoferi britanici au intentat un proces de amploare împotriva companiilor Mercedes, Ford, Peugeot/Citroën, Renault și Nissan.
Cazul marchează o nouă etapă importantă în scandalul internațional cunoscut sub numele de “Dieselgate”, în care producătorii auto sunt acuzați că au utilizat software special pentru a reduce nivelul emisiilor de gaze nocive în timpul testelor oficiale.
Mai exact, aceste dispozitive ar fi detectat momentul în care vehiculele se aflau în condiții de testare și ar fi reglat automat funcționarea motoarelor, astfel încât emisiile de oxizi de azot (NOx) să rămână în limitele legale, inducând autoritățile în eroare.
Avocații lansează cea mai mare acțiune colectivă împotriva marilor constructori auto din UK
Avocații susțin că este cea mai mare acțiune colectivă din Anglia și Țara Galilor, ce ar putea implica, în final, 1.6 milioane de proprietari de mașini, titrează Radio Eco Natura.
Reclamanții au citat un raport al Centrului pentru Cercetare a Energiei și Aerului Curat care a constatat că emisiile excesive de NOx au cauzat 124.000 de decese premature în UK și Europa între 2009 și 2024.
Cele cinci companii neagă acuzațiile, susținând că software-ul utilizat era legal și necesar pentru protejarea motoarelor, mai transmite sursa citată.
O decizie finală este așteptată în vara anului 2026, urmată de un nou proces pentru posibile despăgubiri. În funcție de rezultat, alte nouă companii auto s-ar putea confrunta cu procese similare.