Producătorul auto Stellantis şi gigantul chinez din industria bateriilor CATL au anunţat planuri de 4.1 miliarde de euro (4.3 miliarde de dolari) de a construi împreună o fabrică de baterii cu fosfat de fier litiu (LFP) în Spania, transmite CNBC, citat de Economedia.ro.
Compania mixtă în proporţii egale ar putea ajunge la o capacitate de producţie de baterii de până la 50 gigawaţi oră, în funcţie de evoluţia pieţei de vehicule electrice din Europa şi de sprijinul guvernamental necesar.
Stellantis pregătește o fabrică de baterii în Spania, în fața provocărilor electrificării
Fabrica va fi construită pe amplasamentul Stellantis din Zaragoza, în nord-estul Spaniei, şi este de aşteptat să fie în funcţiune până la sfârşitul anului 2026.
Acordul vine într-un moment în care producătorii de automobile din Europa se confruntă cu o furtună perfectă de provocări pe drumul către electrificarea completă, inclusiv lipsa de modele accesibile, o lansare mai lentă decât era anticipată a punctelor de încărcare şi perspectiva unor tarife ţintite în SUA.
Franța a redus drastic subvențiile pentru mașinile electrice
La începutul lunii în curs, Franța a anunțat că va reduce subvențiile pentru mașinile electrice, oferind între 2.000-4.000 de euro, față de 4.000-7.000 anterior, ca parte a măsurilor de reducere a cheltuielilor publice și a deficitului bugetar.
În 2025, sprijinul total pentru electrificare va scădea la 1 miliard de euro, de la 1.5 miliarde în 2024, 70% fiind alocat subvențiilor de achiziție.
Guvernul francez a transmis că rămâne angajat în tranziția auto, dar prioritatea este gestionarea constrângerilor bugetare.