26.9 C
București
joi, 17 iulie, 2025

Românii evită alimentele ultraprocesate, dar refuză să plătească mai mult pentru produse sustenabile

Majoritatea consumatorilor români evită alimentele ultraprocesate și pesticidele, prioritizând sustenabilitatea și sănătatea, însă doar jumătate sunt dispuși să plătească mai mult pentru protejarea mediului, arată un sondaj PwC realizat în 2025

Majoritatea românilor sunt conștienți de riscurile asociate consumului de alimente ultraprocesate și manifestă temeri legate de produsele care pot conține pesticide.

Peste o treime dintre ei plănuiesc să aloce un buget mai mare pentru achiziționarea produselor proaspete, reducând totodată cheltuielile pentru alcool și gustări.

Mai mult de jumătate sunt dispuși să investească mai mult în produse locale, pe care le consideră mai sănătoase și benefice pentru economia comunității.

În următoarele 12 luni, principala îngrijorare a consumatorilor vizează instabilitatea economică, inflația și conflictele geopolitice.

Deşi românii sunt preocupaţi de mediu, doar o parte aleg să plătească mai mult pentru produse sustenabile

Deşi consumatorii conştientizează impactul schimbărilor climatice, aceste îngrijorări nu se reflectă mereu în comportamentul de cumpărare, scrie Adevărul.

Peste 80% dintre respondenţi îşi exprimă îngrijorarea faţă de schimbările climatice, însă doar 44% dintre aceştia spun că sunt dispuşi să plătească mai mult pentru alimente care susţin protejarea mediului, precum îmbunătăţirea calităţii solului şi biodiversitatea.

Consumatorii din România prioritizează sustenabilitatea, cumpărând doar produse de care au nevoie şi reducând risipa alimentară, 65% luând măsuri active pentru a-şi diminua impactul asupra mediului.

Preocupările față de alimentele ultraprocesate și pesticidele cresc în rândul consumatorilor români, arată un sondaj global PwC din 2025

De asemenea, preocupările legate de alimentele ultraprocesate sau de utilizarea pesticidelor s-a intensificat în rândul a aproximativ 54% dintre consumatorii chestionaţi.

În ianuarie şi februarie 2025, PwC Research, centrul global de excelenţă al PwC pentru cercetare de piaţă şi informaţii, a realizat un sondaj cu 21.075 de consumatori din 28 de ţări, printre care şi România (460 de respondenti).

Aceştia au primit o varietate de întrebări despre consumul alimentar şi tendinţele consumatorilor, inclusiv cumpărăturile de alimente şi alegerile alimentare, viitorul sănătăţii, tehnologiile emergente, clima şi sustenabilitatea.

Latest news
știri