Uniunea Europeană se confruntă cu provocarea de a menține o industrie auto de top pe teritoriul său, în timp ce își urmărește obiectivele ambițioase de neutralitate a emisiilor de carbon, conform unui studiu Coface despre industria auto, scrie News.ro.
Studiul arată că autoturismele generează 15% din emisiile de gaze cu efect de seră (GES) în Europa, iar sectorul auto contribuie cu 7% la PIB-ul UE.
La mijlocul anului 2024, mașinile electrice reprezentau doar 12.5% din totalul vânzărilor de vehicule, fiind depășite de vehiculele hibride (HEV) și cele cu motoare pe combustie internă.
Europa, departe de obiectivele pentru infrastructura de baterii și puncte de încărcare: provocări majore pentru industria auto
În ciuda celor 3 miliarde de euro mobilizate prin intermediul Alianţei europene pentru baterii, au fost realizate doar 3% din investiţiile necesare în lanţul de aprovizionare cu baterii, mai transmite sursa citată.
Raportul relevă că obiectivul de 3.5 milioane de puncte de încărcare instalate până în 2030 este încă departe de a fi atins, în ciuda celor 220.000 de noi puncte de încărcare instalate în 2024.
Industria europeană a automobilelor reprezintă 7% din PIB-ul UE şi se numără printre ultimele bastioane industriale ale continentului.
Prin urmare, capacitatea Europei de a-şi produce propriile vehicule electrice (VE), dincolo de obiectivele sale climatice, reprezintă o provocare economică majoră.