Bucureștiul a ajuns să fie din ce în ce mai aglomerat la orice oră din zi, traficul fiind infernal, scrie Ziare.com.
În acte, Bucureştiul are 2 milioane de locuitori, însă în realitate aici stau peste 4 milioane de oameni.
Prin urmare, orașul nu este pregătit pentru atât de multe mașini și pentru traficul sufocant în care șoferii sunt nervoși non stop.
București, al doilea cel mai aglomerat oraș din Europa
Bucureștiul ocupă locul doi în topul celor mai aglomerate orașe europene, conform unui studiu realizat de Moneybarn.
Șoferii din Capitală pierd anual aproximativ 106 ore în trafic, cheltuind 123 de euro pe combustibil și generând 181 kg de dioxid de carbon suplimentar.
Specialiștii subliniază necesitatea implementării rapide a unor măsuri pentru reducerea poluării și decongestionarea traficului, prevenind scenarii extreme precum cel din Delhi, considerat cel mai poluat oraș din lume, unde traficul a transformat viața locuitorilor într-un coșmar.
”Vorbim de peste 3 milioane de persoane care sunt angrenate în acest trafic. Soluțiile nu sunt simple, deci nu este o singură soluție magică, este o combinație de mai multe măsuri. În primul rând, aș spune de Centura București, despre care se vorbește de foarte mulți ani și care este pe jumătate gata. Zilele trecute s-au mai deschis câțiva kilometri la conexiunea dintre DN2 Afumați și A3, însă e nevoie de întreg cercul de 80 de kilometri în jurul Bucureștiului pentru a degreva orașul de mașini care nu vor neapărat să intre în oraș, dar nu au o altă variantă. Se discută și despre drumuri noi radiale, care să plece din această autostradă de centură a Capitalei și să intre în București”, spune Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, pentru Ziare.com.
Trenul metropolitan: o soluție pentru decongestionarea traficului din Capitală
Secretar de stat în Ministerul Transporturilor a mai transmis că trenul metropolitan este și el o soluție, mai ales dacă s-ar extinde și mai mult.
În acest sens, primarul general a anunțat că reprezentanții Municipalității vor semna un protocol cu Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.
Scopul este amenajarea a 10 stații pe ruta București Nord – București Obor.