Directorul financiar al BMW consideră că “apogeul mașinilor cu motoare termice a fost atins anul trecut”.
Walter Mertl, directorul financiar al grupului BMW, a transmis că vânzările acestui segment vor continua să stagneze, după care vor scădea.
Directorul a făcut referire și la reglementările “iminente” de mediu, care vor restricționa vânzările acestei categorii de mașini în următorii zece ani, scrie Biziday.
Constructorii auto se adaptează la schimbările globale: compania germană vizează o creștere semnificativă a vânzărilor de vehicule electrice până în 2026
Uniunea Europeană, Statele Unite și China plănuiesc să interzică sau să impună restricții severe asupra vânzărilor de autovehicule noi cu motoare pe benzină sau motorină începând cu mijlocul anilor 2030.
Această decizie a pus presiune asupra producătorilor auto de a diversifica gama de modele electrice.
În timp ce 15% dintre vehiculele vândute de BMW în ultimul an au fost electrice, compania își propune să crească această pondere la 33% până în 2026, lansând șase modele noi.
Cu toate acestea, există avertismente cu privire la faptul că marjele de producție pentru vehiculele electrice și cele cu motoare cu ardere internă nu vor atinge paritatea până în 2026, din cauza costurilor ridicate asociate noilor tehnologii de baterii.
BMW intenționează să elimine complet producția de mașini cu motoare cu ardere internă
Săptămâna trecută, compania germană a anunțat că va înceta complet producția de mașini cu motoare cu ardere internă până în 2027, transformând uzina din Munchen într-un centru exclusiv pentru vehicule electrice.
Schimbarea majoră implică construirea de noi facilități și mutarea producției tradiționale de motoare în Marea Britanie și Austria.