-4.5 C
București
vineri, 21 februarie, 2025

Masterplanul Velo al Bucureștiului, criticat pentru lățimea insuficientă a pistelor

Asociația Pro Infrastructură cere lățimi mai mari pentru pistele de biciclete, subliniind importanța siguranței și confortului cicliștilor

Asociaţia Pro Infrastructură a transmis, luni seară, că Masterplanul Velo al Municipiului Bucureşti, aflat în dezbatere publică, are prevederi ”sănătoase”, dar unele dintre punctele cheie din strategiile internaţionale au fost înlocuinte.

Confortul şi siguranţa pe banda velo este un element critic”, a transmis reprezentanţii organizaţiei, care cer ca lăţimea minimă a pistei velo unidirecţionale să fie 1.8 metri.

Asociaţia Pro Infrastructură: ”Masterplanul Velo are probleme de siguranță și confort”

PMB insistă cu lăţimile minime aberante pe pistele secundare, 1 metru, respectiv 1.5 metri pe cele principale. Recomandăm tuturor responsabililor implicaţi să încerce mersul pe bicicletă, pe o bandă de 1 metru cu maşinile vâjâind pe lângă cap, ca exerciţiu obligatoriu înaintea definitivării masterplanului”, au transmis reprezentanţii organizaţiei, citează Radio Eco Natura.

Aceştia afirmă că sunt, cu siguranţă, categorii de utilizatori ”care vor folosi orice brumă de infrastructură velo, însă cei mai mulţi oameni vor evita în continuare pistele nesigure şi inconfortabile”.

Lățimea minimă a pistei velo unidirecţionale ar trebui să fie de 1.8 metri

Reprezentanții asociației solicită imperativ ca lăţimea minimă a pistei velo unidirecţionale să fie 1.8 metri, rezultată din lăţimea în mişcare (1m) şi abaterea maximă (0.8m).

Trebuie să scoatem cât mai mulţi oameni din maşinile personale şi din mijloacele de transport public şi a-i pune pe bicicletă. Spre exemplu, olandezii au în normativul lor prevăzuţi doi metri cu derogare la 1.7-1.8m unde sunt constrângeri de spaţiu severe”, a mai transmis organizaţia.

Latest news
știri