Alexandru Bălțătescu a dat lovitura cu noua sa afacere. El a reușit să își deschidă peste 30 de magazine în numai 2 ani, potrivit BZI.
Tânărul, originar din Republica Moldova, vinde în Iași detergenți lichizi la suta de grame. Afacerea sa încurajează spiritul ecologic, deoarece oamenii pot să refolosească recipientele din plastic.
Ideea i-a venit după ce a fost plecat în Italia. Acolo a descoperit acest concept după care l-a importat acasă. Oamenii au posibilitatea să cumpere strict cât au nevoie și nu mai plătesc pentru sticla de plastic a produsului.
„Am pornit totul în urmă cu trei ani când am făcut o fabrică la Holboca. În urmă cu doi ani am intrat și pe piață cu produsele noastre. Eram acum ceva ani într-o călătorie în Italia, iar acolo am observat un astfel de magazin. Mi-a plăcut enorm conceptul, recipientele noastre pe care le folosim sunt PET-uri simple. Noi vrem să reutilizăm recipientul ca să nu mai aruncăm. Oamenii pot veni și cu un recipient de acasă și pot cumpăra strict cât au nevoie. Prețurile sunt foarte accesibile, iar noi le asigurăm consumatorilor un produs sigur și de calitate. Lumea este și curioasă prima dată să vadă acest concept, să cumpere detergent lichid la suta de grame”, a mărturisit Alexandru Bălțătescu.
Cele mai vândute produse sunt detergentul și balsamul pentru rufe. Prețurile încep de la 14 lei pentru un litru de detergent și 9 lei pentru un litru de balsam. Clienții pot cumăra strict cât au nevoie, fără să fie limitați de vreun recipient.
„Eu stau de șapte ani în Iași și era timpul să deschidem un magazin și aici. Noi suntem și pe piața din Republica Moldova, unde am deschis deja 30 de magazine. Cererea este foarte mare, deoarece sunt produse de uz zilnic și se consumă foarte repede. Cele mai vândute sunt detergentul de rufe, balsamul și săpunul de mâini. Ieșenii au îmbrățișat foarte bine acest concept. Fiecare își cumpără cât are nevoie, să nu mai fie obligați să ia mai mult”, a mai zis Alexandru.
Spirit ecologic de mare profunzime
Alexandru Bălțătescu dă dovadă de un spirit ecologic demn de admirat. În timp ce unii aleg doar să clameze ecologismul în timp ce zboară cu avioanele care poluează, el se implică activ în protejarea Planetei.
„La început, am stat să ne gândim ce nume să punem la brandul nostru și după ce am discutat alături de familie, am decis să folosim două cuvinte care nu se uită și care transmit ceva. O cifră exact nu am cât am investit în această afacere. Avem 10 angajați la fabrica din Holboca, iar trei angajați lucrează de la distanță, pe partea de design.
Inițial, voiam să facem detergenți și să îi îmbuteliem normal în recipiente, iar ulterior să îi scoatem pe piață. După am realizat că există deja o gamă largă de astfel de produse, iar ulterior ne-am orientat spre ideea cu recipiente reutilizabile”, a mai precizat Alexandru.
Afacerea lui Alexandru este cu sistem de franciză și poartă denumirea de MammaTerra. După succesul avut, afacerea a devenit de interes pentru români din întreaga țară.