Pentru prima dată, doi producători auto chinezi de stat au primit autorizația de a testa mașini autonome de nivelul 3 pe drumurile locale.
Cele două modele au putut circula autonom în zone clar delimitate din Chongqing și Beijing, cu limite de viteză stabilite la 50 km/h, respectiv 80 km/h, potrivit News.ro.
China permite testarea mașinilor autonome în regim de ride-hailing
Producătorii au avut permisiunea să desfășoare teste de funcționare în regim de ride-hailing, oferind curse clienților interesați.
Această autorizare a părut să marcheze o deschidere a statului chinez, care și-a propus să accelereze dezvoltarea industriei auto autonome și să o facă competitivă pe plan global.
Anterior, politicile privind maşinile autonome erau mai degrabă restrictive, în special după ce o maşină Xiaomi SU7 a fost implicată într-un accident în care au murit trei persoane, titrează Radio Eco Natura.
Din punct de vedere tehnic, condusul autonom are cinci niveluri, cel de-al cincilea fiind şi cel mai avansat.
Nivelul 3 înseamnă că şoferul poate, în anumite situaţii, să nu fie atent la condus, mai transmite sursa citată.
Tesla, chemată în instanță: proces colectiv privind ”conducerea complet autonomă”
În luna august, un judecător federal din San Francisco a decis că Tesla a fost obligată să facă față unui proces colectiv intentat de șoferi din California.
Aceștia au susținut că Elon Musk i-a indus în eroare timp de opt ani în legătură cu capacitățile de conducere autonomă ale vehiculelor Tesla.
Judecătorul a apreciat că mii de persoane au fost probabil influențate, între 2016 și 2024, de afirmațiile companiei privind existența hardware-ului pentru conducere complet autonomă.
Procesul a vizat pachetul Full Self-Driving, aflat și în atenția autorităților federale.
