17.5 C
București
luni, 14 octombrie, 2024

Mersul cu trenul, cel mai prietenos cu mediul. Statele baltice și țările din Grupul de la Visegrád au semnat un proiect pentru construcția unei linii de mare viteză de 4.500 km

Mersul cu trenul este cea mai bună soluție de deplasare privind protecția mediului înconjurător, potrivit unei evaluări a Agenției Europene pentru Mediu din 2021, scrie Capital.

Prin urmare, având în vedere implementarea Pactului Verde European, agenția a spus că mersul cu trenul este un mijloc de călătorie mai prietenos cu mediul în comparație cu avionul și mașina, deoarece emisiile de gaze cu efect de seră sunt mult mai reduse.

Spre exemplu, în 2018, transportul feroviar a reprezentat mai puțin de 1% din emisiile de gaze cu efect de seră la nivel european, în comparație cu transportul rutier, care a fost de 72%, transportul maritim, care a fost 14%, sau transportul aerian de 13%.

Mersul cu trenul, avantajos pentru mediu. Proiect de anvergură semnat în Polonia

La Varșovia, în Polonia, a fost semnat un acord de cooperare de către reprezentanți și investitori din statele baltice și Grupul de la Visegrád privind noi linii feroviare de mare viteză, pe o distanță totală de aproape 4.500 de kilometri, care să reducă emisiile de gaze și să aducă mai multă greutate economică întregii regiuni, potrivit Remix News.

Partea poloneză a HSR (linii de mare viteză) urmează să fie gata în anul 2027, ia întreaga conexiune principală se va întinde pe 1.700 de kilometri între Tallin, Varșovia, Katowice și Budapesta.

Marcin Horała, ministrul polonez responsabil pentru Centrul Central de Transport (CPK), a subliniat că regiunea celor Trei Mări se numără printre regiunile cu cea mai rapidă dezvoltare din Europa.

„În ultimii 20 de ani, PIB-ul din regiune a crescut de două ori mai repede decât în partea veche a Uniunii Europene.

Aceste proiecte feroviare sunt adaptate nevoilor anumitor țări și ale regiunii celor Trei Mări în ansamblu”, a spus Horała.

Rețeaua HSR aflată în curs de dezvoltare și va fi reprezentată de un nod Central de Transport polonez (CPK), plus alte investiții feroviare, precum Rail Baltica și HSR V4, care vor forma coloana feroviară a regiunii celor Trei Mări și va fi cheia pentru rețeaua de transport a Uniunii Europene.

Statele Unite ale Americii sprijină proiectul

Ambasadorul Statelor Unite ale Americii în Polonia, Mark Brzezinski, a subliniat că dezvoltarea căilor ferate este benefică pentru mediu.

De asemenea, administrația președintelui Joe Biden sprijină ferm proiectul. Ambasadorul a adăugat că, în contextul războiului din Ucraina, cooperarea dintre țări este și mai importantă.

Planul prevede un coridor transfrontalier complet etichetat Rail Baltica, care va fi construit până în 2030 în Estonia, Letonia și Lituania.

Liniile ferate pentru proiect se vor întinde de la Tallin la Riga și Kaunas, apoi până la Vilnius și până la granița poloneză, primele tronsoane ale căii ferate urmând să fie activate în 2027.

În același timp, planurile presupun și construcția conexiunii feroviare HSR V4 între Praga, Brno, Bratislava și Budapesta.

spot_img
Latest news
știri