Emisiile de gaze cu efect de seră generate de cei 1% bogați de pe planetă sunt egale cu emisiile generate de 2/3 dintre cei mai săraci oameni. Prin urmare, 80 de milioane de oameni produc tot atâtea emisii câte produc 5 miliarde. Raportul a fost publicat duminică de Oxfam, potrivit Agerpres.
Max Lawson, coautor al raportului, e de părere că politicile de reducere a emisiilor trebuie adaptate în consecință.
„Cu cât sunteţi mai bogat, cu atât este mai uşor să vă reduceţi emisiile personale şi pe cele asociate investiţiilor voastre. Nu aveţi nevoie de a treia maşină, de a patra vacanţă sau să investiţi în industria cimentului“, a spus el.
Raportul intitulat „Egalitate climatică: o planetă pentru cei 99%“ se bazează pe cercetări compilate de Institutul Mediului Înconjurător din Stockholm (SET) şi analizează emisiile legate de consumul asociat cu diferite categorii de venituri până în 2019. El concluzionează că 1% din populație (77 de milioane de oameni) e responsabilă de 16% din emisii. Procentul este similar cu cel produs de populația cea mai săracă, adică 5,11 miliarde de oameni.
Bogații generează mult mai multe emisii de gaze cu efect de seră
În Franţa, cei mai bogaţi 1% au emis anual la fel de mult carbon ca 50% dintre cei mai săraci.
Dacă se exclud emisiile asociate investiţiilor sale, Bernard Arnault, CEO-ul grupului francez de lux LVMH şi totodată cel mai bogat francez din lume, are o amprentă carbon de 1.270 de ori mai mare decât cea a francezului de rând.
„Noi credem că dacă guvernele nu adoptă o politică climatică progresistă, prin care persoanele care emit cel mai mult sunt invitate să facă sacrificiile cele mai mari, atunci nu vom obţine niciodată politici bune în acest domeniu“, a declarat Max Lawson.
Acest lucru ar putea consta într-o taxă pentru cei care zboară cu avionul de peste 10 ori pe an. De asemenea, ar exista o taxă pe investiţii non-ecologice mult mai mare decât taxa pe investiţii ecologice.
În ultimii ani, lupta împotriva gazelor cu efect de seră s-a accentuat puternic. Totuși, există oameni care sfidează încă avertismentele oamenilor de știință privind încălzirea globală. În ceea ce privește transportul aerian, cercetătorii au precizat anul acesta că zborurile ecologice sunt încă departe.