Raportul a comparat costul biletelor de avion și de tren pe 112 rute europene în nouă date diferite. Biletele de tren erau în medie dublu față de costul zborului. În timp ce călătoriile cu trenul din Marea Britanie în Europa, erau de patru ori mai mari decât prețul unui zbor în medie. Același lucru a fost valabil și pentru Spania. Care are o rețea feroviară de mare viteză cu patru mărci concurente. Zborurile au fost mai ieftine decât trenurile pe 71% din rutele analizate. Au fost și niște creșteri șocante de preț.
Un bilet de tren mai scump de 29.6 ori decât cel de avion
O călătorie de la Londra la Barcelona, rezervată cu două zile înainte, a costat cu trenul 384 de euro, față de 12,99 de euro cu avionul. Acest lucru a făcut biletul de tren 29,6 ori mai scump decât avionul. Ruta Londra la Barcelona este a treia cea mai populară rută aeriană pe distanțe scurte din Europa. Cu 3,36 milioane de persoane care au făcut călătoria în 2019. Trecerea acestor zboruri pe calea ferată ar fi economisit 461.000 de tone de gaze cu efect de seră, spune Greanpeace. Echivalentul emisiilor anuale făcute de peste 300.000 de mașini. „De ce ar lua cineva trenul de la Londra la Barcelona și ar plăti până la 384 de euro? Când sunt disponibile bilete de avion la prețul ridicol de mic de 12,99 de euro?”. Se întrebă retoric cei de la Greenpeace. Țările cu cele mai scumpe tarife de tren în comparație cu biletele de avion au fost Marea Britanie, Spania, Belgia, Franța și Italia. Raportul a menționat că trenurile sunt adesea mai ieftine decât zborurile în Europa Centrală și de Est. Dar timpul de călătorie, conexiunile, frecvența trenurilor și standardul serviciilor sunt mai proaste.
Avioanele responsabile de 2.5% din poluarea globală
Unele companii de căi ferate din Europa nu vând bilete cu mai mult de două sau trei luni înainte. Se arată în raport, oferind companiilor aeriene un alt avantaj. Desigur, tariful standard nu este imaginea completă. Companiile aeriene cu buget redus taxează pentru locuri, bagajele de cală. Și chiar pentru bagaje de mână în unele cazuri. În timp ce zborul implică cheltuieli de călătorie către aeroporturile din afara orașului. Avioanele, sunt responsabile pentru aproximativ 2,5% din poluarea globală cauzată de încălzirea planetei. Ele emit în medie de aproape cinci ori mai multe gaze cu efect de seră decât trenurile, conform cifrelor Agenției Europene de Mediu