14.3 C
București
vineri, 19 aprilie, 2024

Un simplu desen poate reflecta relația dintre școală și mediu

Copiii trebuie să învețe să iubească natura, înainte de a învăța cum să o salveze

Respectul față de mediu nu înseamnă să-i prezinți copilului celebra imagine cu ursul polar care luptă pentru supraviețuire. De asemenea, semnalul de alarmă în ceea ce privește încălzirea globală nu ar trebui să se reducă la titluri alarmante care conțin termeni ca ”extincție” și calcule despre ”ce nu va mai fi după 20 de ani”.

Încălzirea globală este înțeleasă de mulți ca un fenomen total nou, ca o luptă, ca activism și motive de schimbare. Cu toate acestea, fenomene de încălzire globală au existat dintotdeauna, noutatea fiind poluarea industrială și ignorarea efectelor acesteia. Neconcordanța din informația deținută de adulți se traduce prin haos în ceea ce privește informația ajunsă la cei mici.

Și, în mod interesant, totul pornește de la spațiu, de la cei 4 pereți care alcătuiesc sala de clasă.

Școala verde, clădirile verzi și educația ecologică

Conform unui studiu, clădirile școlare „verzi” îi pot ajuta pe elevi să înțeleagă mai bine rolul pe care îl au oamenii în și asupra mediului.

Aproape 40% din emisiile mondiale de dioxid de carbon legate de energie provin din clădiri, conform Programului Națiunilor Unite pentru Mediu. Pe măsură ce resursele neregenerabile devin din ce în ce mai puține, unele districte școlare se îndepărtează de cărbune și petrol spre surse alternative de energie, cum ar fi panourile solare.

Arhitectura: mână în mână cu școala și natura

Pentru un nou studiu, Laura Zangori, profesor asistent la Universitatea din Missouri, și Laura Cole, profesor asistent de studii de arhitectură, au colaborat cu districtul școlar din Columbia, Missouri. Scopul a fost de a examina impactul unei clădiri școlare verzi, clădire în care învață aproximativ 37 de elevi.

Experimentul a presupus ca jumătate dintre elevi să învețe într-o clădire verde a școlii pe parcursul anului școlar. În același timp, cealaltă jumătate a urmat cursurile într-o sală de clasă vecină. Ambele clase au desfășurat activități curriculare similare pe tot parcursul anului școlar.

Respectul pentru școală înseamnă respectul pentru mediu

Profesorii le-au cerut elevilor să deseneze o imagine care să reflecte modul în care clădirea școlii lor a afectat ecosistemul. Analizând desenele, cercetătorii au descoperit că elevii care au învățat în clădirea verde au descris o relație mult mai strânsă între clădire și mediu.

Clădirea reprezintă un al doilea educator. Mediul în care copiii învață spune foarte multe despre ceea ce credem despre ei”, a explicat Zangori.

Vorbim despre modul în care energia curge printr-o clădire pentru a furniza energie electrică sau despre consecințele tăierii copacilor pentru a construi ceva care nu este durabil. Astfel, putem ajuta studenții să înceapă să facă acele conexiuni la o vârstă mai mică.”

Factorii de mediu, cum ar fi creșterea calității aerului din interior sau lumina soarelui naturală, pot avea impact pozitiv asupra învățării academice pentru tinerii studenți”, a mai adăugat Cole.

Copiii trebuie să învețe să iubească natura, înainte de a învăța cum să o salveze

Clădirile școlare ecologice oferă elevilor și profesorilor oportunitatea de a învăța despre durabilitate, utilizând clădirea și mediul cu care interacționează în fiecare zi. În loc să folosim doar tactici bazate pe frică, cum ar fi prezentarea de imagini cu urși polari pentru a explica schimbările climatice, ar trebui să-i învățăm pe copii să iubească natura, înainte de a le cere să o salveze”.

Studiul apare în Cercetarea Educației de Mediu.

Institutul Național pentru Alimentație și Agricultură și Biroul de Cercetare, Studii Absolvențe și Dezvoltare Economică și Premiul Margaret Mangel de la Colegiul de Științe Umane și de Mediu, ambele de la Universitatea din Missouri, au contribuit la finanțarea lucrării.

Latest news
știri