Ministerul Sănătăţii a publicat recent instrucţiunile privind modalitatea de gestionare a deşeurilor periculoase.
În egală măsură, a fost făcută publică şi procedura de decontare a cheltuielilor suportate de unităţile sanitare în acest proces.
Medicamentele se află pe lista deșeurilor periculoase și trebuie colectate separat
Medicamentele expirate sau care nu mai sunt folosite vor putea fi predate la spitalele publice sau private în puncte special amenajate, în curtea fiecărui spital.
Potrivit noilor reglementări, medicamentele se vor colecta diferenţiat de cele rezultate din activitatea medicală a spitalului, pe mai multe categorii.
Astfel, deşeurile de medicamente, inclusiv citostaticele şi cele citotoxice, se vor colecta în recipiente de carton sau plastic, prevăzute în interior cu sac de polietilenă, care să nu permită scurgeri de lichid.
De asemenea, recipientele trebuie prevăzute cu un sistem anti-retur, pentru a împiedica recuperarea deşeurilor.
Deșeurile de medicamente în stare lichidă trebuie colectate recipiente specifice
În privinţa deşeurilor de medicamente aflate în stare lichidă conţinute într-un recipient care poate înţepa sau tăia, trebuie colectate recipiente specifice acestora, prevăzute cu sistem de închidere temporară şi definitivă.
Costurile operaţiunilor de colectare şi distrugere vor fi asigurate prin transferuri de la bugetul de stat, prin cel al Ministerului Sănătăţii, către Fondul Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate, gestionat de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.