vineri, 3 mai, 2024

Au fost descoperite bacteriile care consumă metanul din gazele cu efect de seră

Bacteriile care consumă metanul din gazul cu efect de seră ar putea încetini rata încălzirii globale. Potrivit unui studiu realizat săptămâna aceasta.

Metanul este un gaz cu efect de seră puternic emis din energie. Mai exact provine din sisteme de gaze naturale și petrol, industrie, agricultură și activitățile de gestionare a deșeurilor.

Un grup de cercetători propun o metodă de a îndepărta metanul. Prin utilizarea unui grup de bacterii cunoscute sub numele de metanotrofe. Acestea transforma în mod natural metanul în dioxid de carbon și biomasă. Toate bacteriile din acest grup „mănâncă” metan, eliminându-l din aer. O parte este transformat în celule ca sursă de proteine ​​durabile. Echipa Lidstrom a găsit o tulpină de bacterii din acest grup numită methylotuvimicrobium buryatense 5GB1C.

Acestea elimina metanul în mod eficient chiar și atunci când este prezent în cantități mai mici. Dacă s-a răspândit, tehnologia are potențialul de a ajuta la încetinirea încălzirii globale. Mai spun cercetătorii. De obicei, acest grup de bacterii prosperă în medii cu niveluri ridicate de metan. Concentrațiile normale din atmosfera noastră au niveluri mult mai scăzute de doar aproximativ 1,9 ppm de metan.

Metanul provine cel mai des din sectorul agricol

Dar anumite zone precum gropile de gunoi, câmpurile de orez și puțurile de petrol emit concentrații mai mari de aproximativ 500 ppm. „Bacterii care mănâncă rapid metanul ar putea contribui enorm la reducerea emisiilor de metan”. A spus Euan Nisbet, profesor de științe ale Pământului la Royal Holloway, Universitatea din Londra.

Rata mare de consum de metan al tulpinii se datorează probabil unui necesar scăzut de energie. Și a unei atracții mai mari pentru metan – de peste cinci ori mai mult decât cea a altor bacterii. „Cel mai mare obstacol în calea implementării acum este tehnic. Trebuie să creștem de 20 de ori unitatea de tratare a metanului. Dacă putem realiza acest lucru, atunci cele mai mari bariere devin capitalul investițional.

Credem că am putea testa piloți pe teren în termen de trei până la patru ani. Iar extinderea va depinde apoi de capitalul investițional și de comercializare”. A spus Lidstrom. Sectorul agricol este cea mai mare sursă de emisii de metan din cauza gunoiului de grajd și a eliberărilor gastroenterice.