Trenurile cu hidrogen reprezintă o inovație pentru statele din Europa, iar România ar putea fi pe lista țărilor care va beneficia de acest tip de transport.
Este vorba despre o tehnologie a viitorului, despre un transport ”verde” care protejează mediul, nu poluează, trenurile neavând nevoie de linii electrificate. Trenurile circulă doar pe distanțe scurte și se încurajează astfel folosirea unui mijloc de transport avantajos pentru călători și prietenos cu mediul înconjurător.
Europa încurajează transportul verde
Planul începe cu accesarea de fonduri europene, fonduri pe care ministrul Transporturilor speră să le obțină.
În următorii ani am putea vedea pe căile ferate din România trenuri cu hidrogen, spune ministrul Transporturilor. Cătălin Drulă a mai adăugat că exemplul duce la realizarea unui plan, dincolo de birocrație, strategii, vorbe și hârtii.
”O să folosesc o sintagmă: când vede olteanul girafa. Adică când vedem efectiv trenul cu hidrogen și mergem cu el și vedem că e o tehnologie fezabilă și el e în operare, cred că asta ajută la dezvoltarea industriei și promovarea acestui mod de transport”, a precizat ministrul Transporturilor.
Extrem de nouă, tehnologia cu hidrogen este potrivită pentru distanțe mai scurte, de până la 100-150 de km, spun specialiștii în transport.
O rută potrivită pentru a testa un astfel de tren ar fi, de exemplu, între Suceava și Botoșani, ori între București și Ploiești, unde șinele sunt suficient de prietenoase pentru aceste vagoane. Sau chiar noua rută București – Otopeni, menționează Știrile Pro TV.
Fondurile europene: baza pentru dezvoltarea transportului Românesc
Banii ar urma să vină din fonduri europene, prin Planul National de Redresare și Reziliență, care încurajează mijloacele de transport verzi.
Germania și Austria sunt printre țările care au pus deja pe șine astfel de trenuri, pentru a transporta în zonele metropolitane, fară să polueze, un număr mare de oameni, mai arată sursa citată.
Trenurile cu hidrogen: jucăria nouă pe care ne-o oferă Europa
Cătălin Drulă, Ministrul Transporturilor: ”M-aș bucura să fim early adopters, e termenul din IT, adică cei care iau o tehnologie în faza incipientă, pentru că asta ne-ar permite să luăm niște bani europeni pentru atingerea unor obiective globale europene de emisii de carbon, dar și să dezvoltăm o industrie.”
Președintele și Directorul Execuțil al Asociației Pro Infrastructura a contrazis, însă, spusele ministrului Transporturilor, precizând că, în România, în acest moment, trenurile cu hidrogen nu sunt o soluție. Ele sunt doar gândite pentru a avea o conexiune în zonele urbane, periurbane, metropolitane.
”E un fel de.. hai să vedem ce putem să facem, hai să ne jucăm cu jucăria asta nouă pe care ne-o oferă Europa”, a declarat Ionuț Ciurea de la Pro Infrastructura.