Munch, aplicația dedicată reducerii risipei alimentare, a fost oficial lansată pe piața din România.
Prin intermediul său, clienții pot achiziționa produse alimentare de la restaurantele și magazinele preferate, beneficiind de reduceri considerabile, cuprinse între 50 și 70%.
Conform unui comunicat emis luni de către AGERPRES, aplicația oferă acces la produse provenite din 72 de locații, având 52 de parteneri și este disponibilă inițial în București.
Numărul partenerilor este în creștere, iar în lunile viitoare se va extinde și în alte județe.
Procesul este simplu: utilizatorii își rezervă produsele, le achită online și apoi le ridică personal
”Intrarea pe piaţa din România marchează un pas important pentru noi şi reprezintă şi o oportunitate de a avea un impact semnificativ în regiune. Ne bucurăm că am găsit deschidere pe piaţa locală şi că vom contribui la reducerea risipei alimentare, în timp ce le vom oferi clienţilor noştri produse delicioase la preţuri accesibile”, a declarat Kirill Perepelica, co-fondator & Chief Expansion Officer Munch, transmite G4 Media.
În România, Munch se va dezvolta prin intermediul unei echipe de vânzări cu experienţă locală, condusă de Alexandru Ţurcanu, care a fost anterior director strategic de vânzări al companiei Just Eat Takeaway, mai transmite sursa citată.
”Am construit o echipă alături de care ne vom concentra în următoarele luni pe dezvoltarea locală, în Bucureşti şi judeţul Ilfov, după care ne vom uita la marile oraşe din ţară. Acest tip de business, cum este Munch, este aproape de comunitate, ajută atât restaurantele şi magazinele, cât şi clienţii, în timp ce reduce risipa alimentară. Sunt convins că am început o poveste de succes”, a afirmat Ţurcanu.
În vara anului 2020, patru tineri studenți din Budapesta au lansat o aplicație pentru combaterea risipei alimentare
Obiectivul lor a fost să schimbe mentalitatea în ceea ce privește risipa alimentară și să aducă o perspectivă ecologică în viața de zi cu zi.
Startup-ul lor a crescut semnificativ, cu peste 1.5 milioane de descărcări și aproape 2.5 milioane de pachete de alimente salvate la nivel global.
În prezent, lucrează cu peste 3.500 de parteneri în Ungaria, Republica Cehă, Slovacia și România, unde risipa alimentară este o problemă majoră, cu aproximativ 2.55 milioane de tone de alimente aruncate anual.
Munch, fondată de Botond Zsoldos, Bence Zwecker, Kirill Perepelica și Albert Wettstein, se concentrează pe oferirea unei soluții tehnologice pentru combaterea risipei alimentare, conectând afacerile care au alimente nevândute la consumatori la prețuri reduse.
În noiembrie 2022, Munch s-a unit cu aplicația cehă Nesnezeno, extinzându-și astfel impactul și acoperind trei țări cu peste 3.000 de parteneri și mai mult de 2 milioane de descărcări de aplicații
Pe lângă Munch, pe piața locală românească activează și bonapp.eco, care oferă mâncare la preț redus aproape de data de expirare și urmează să se extindă în mai multe orașe din România în următoarele 12 luni.