25.8 C
București
sâmbătă, 28 septembrie, 2024

O companie vrea să transforme palele turbinelor eoliene în baterii gigantice de stocare a energiei

Cercetările efectuate în Suedia au găsit o nouă modalitate de a stoca energie produsă de turbinele eoliene.

Sinonus, un start-up suedez, oferă o soluție inovatoare de stocare a energiei. Compania propune transformarea palelor turbinelor eoliene în baterii, potrivit Interesting Engineering.

Tehnologia Sinonus constă în faptul că orice mencaism realizat din fibră de carbon poate fi transformat într-o unitate de stocare a energiei. Aceasta a fost dezvoltată la Universitatea de Tehnologie din Göteborg.

În prezent, majoritatea soluțiilor de stocare a energiei se bazeaază pe bateriile litiu-ion. Aceasta e cea mai performantă tehnologie de stocare a energiei de pe planetă.

Pe măsură ce lomenirea caută modalități mai curate de a-și satisface cererile de energie prin centralele eoliene și solare, sunt necesare și dispozitive mari de stocare a energiei care pot stoca excesul de energie pentru momentele în care soarele nu strălucește și vântul nu bate.

Fibra de carbon ca soluție de stocare a energiei

Fibra de carbon este un material puternic, dar ușor. Se utilizează în construcția unei largi varietăți de structuri moderne. Materialul a ajuns chiar și pe Marte ca parte a celebrei misiuni Ingenuity a NASA. Palele micului elicopter care a survolat suprafața marțiană sunt realizate din fibră de carbon.

Deși materialul este cunoscut pe scară largă, până acum nu s-au folosit proprietățile sale electrochimice pentru a stoca energie.

Ce a făcut Sinonus pentru a demonstra eficiența tehnologiei?

Compania a început să înlocuiască bateriile AAA în produsele cu putere redusă cu acumulatorul său din fibră de carbon. Rezultatele au fost un real succes. În timp ce capacitatea de stocare a energiei nu este la fel de bună ca în cazul litiu-ion, este totuși benefică, deoarece funcția principală a materialului este portanța.

Cea mai mare problemă a bateriilor electrice este greutatea excesivă pe care o adaugă unui dispozitiv. Mașinile electrice sunt cu cel puțin 50% mai grele decât cele clasice, din cauza bateriilor grele.

Un studiu de cercetare de la Universitatea Chalmers a concluzionat că reducerea greutății bateriei în vehiculele electrice le-ar putea crește autonomia cu 70%. Mai mult, tehnologia ar putea fi folosită și pentru a alimenta avioanele cu energie electrică.

spot_img
Latest news
știri