10 C
București
miercuri, 24 aprilie, 2024

Un studiu arată preferințele românilor în ceea ce privește achiziționarea de aparate electrocasnice noi

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online, în perioada 25 aprilie - 2 mai 2023, pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban şi rural

Potrivit celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research și citat de Agerpres, se constată că majoritatea românilor (70%) achiziționează aparate electrocasnice noi în momentul în care cele vechi se defectează.

În același timp, 31% dintre respondenți declară că achiziționează aparatele în perioadele de promoții avantajoase, iar 17% o fac deoarece își doresc să-și doteze locuința cu tehnologii noi.

Bărbații sunt mai atrași de urmărirea și achiziționarea de aparate electrocasnice noi

Conform studiului, femeile se diferențiază prin faptul că sunt mai pragmatice, optând într-o mai mare măsură să înlocuiască un aparat defect cu unul nou (75% în comparație cu 65% dintre bărbați), în timp ce bărbații sunt mai atrași de urmărirea și achiziționarea noilor tehnologii.

De asemenea, presiunile economice au determinat un procent mai mare de români să aleagă să repare electrocasnicele stricate, acest procent crescând semnificativ, de la 6% în 2021 la 15% în prezent.

Un alt aspect relevat de studiu este popularitatea în creștere a programului Rabla pentru electrocasnice în rândul românilor, unde 64% dintre respondenți manifestă interesul de a se înscrie în program, iar 6% declară că sunt deja înscriși.

Studiul și-a propus să evalueze preferințele și comportamentele de achiziție ale românilor în ceea ce privește electrocasnicele și modul în care acestea au evoluat în comparație cu un studiu similar desfășurat în februarie 2021.

Majoritatea consumatorilor (70%) aleg electrocasnicele în funcţie de preţ, iar promoţiile la electrocasnice (46%) s-au dublat ca importanţă în decizia de achiziţie comparativ cu anul 2021

74% dintre români sunt dispuşi să achiziţioneze electrocasnice smart pentru a-şi dota casa, principalul motiv fiind reducerea costurilor de energie electrică.

Cu toate acestea, ceea ce i-ar împiedica pe români să cumpere electrocasnice smart ar fi preţul ridicat al acestora, motiv menţionat de către 73% dintre respondenţi.

Un procent de 23% dintre români consideră că nu sunt utile, iar 17% sunt de părere că ar fi greu de folosit.

Latest news
știri