România a înregistrat o nouă scădere masivă a vânzărilor de vehicule electrice în acest an, cu un procent de 36.4% în primul trimestru.
Scăderea a fost urmată de un declin și mai sever (de 70%) în luna aprilie.
România riscă să rateze tranziția către electromobilitate
Deși această tendință este atribuită întârzierii lansării Programului Rabla, o analiză realizată de PricewaterhouseCoopers (PwC), citată de Agerpres, avertizează că România riscă să rateze tranziția către electromobilitate dacă nu își revizuiește politicile de stimulare în acest domeniu.
La nivel european, se fac eforturi pentru menținerea competitivității prin măsuri de sprijin și adaptabilitate, în timp ce marile piețe precum SUA și China mizează pe politici protecționiste agresive.
Mașinile electrice câștigă teren la nivel global
La nivel mondial, cota de piață a mașinilor electrice a atins 16%, la începutul acestui an, un nivel record.
Această creștere este puternic influențată de China, care a înregistrat o creștere de 55% față de anul precedent. Mai mult, a atins un record de 27% mașini electrice vândute.
Cu toate acestea, și la nivel european, vânzările de mașini electrice sunt în creștere.
UK și Germania conduc această revenire, cu creșteri de 43% și 39%, mai transmite sursa citată.
Comisia Europeană lansează un plan pentru sprijinirea industriei auto
Analiza PWC mai arată că, pentru a sprijini tranziția verde, Comisia Europeană a lansat în martie 2025 un plan amplu dedicat industriei auto.
Acesta contribuie cu 7% la PIB-ul Uniunii Europene și susține circa 13 milioane de locuri de muncă.
De asemenea, Parlamentul European a decis relaxarea temporară a obiectivelor de emisii de dioxid de carbon pentru autoturisme.