Mocănița de la Sovata a deschis, încă de la sfârșitul lunii aprilie, sezonul turistic într-o parte de Românie. Trenul cu aburi îți poate arăta o bucată din România pitorească și te poate învăța istorie, în cel mai frumos mod: printr-o călătorie.
Mocăniţa „Sovata”, sau locomotiva cu aburi pentru linie îngustă seria 764052, face parte din lotul de 10 locomotive construite în anul 1949, la fabrica Chrzanow Polonia, din care două au ajuns în România, fiind conservate până în anul 2011, în depoul Sibiu. Mocăniţa funcţionează cu cărbune si lemn de esenţă tare.
Locomotiva cu aburi, construită în Polonia, în urmă cu peste 70 de ani, pornește cu putere în călătoria de poveste prin pădurile din zona Sovata, județul Mureș, arată Știrile Pro Tv.
Mocănița Sovata deschide a deschis sezonul 2021 în data de 30.04.2021
Conform ghidului turisic, momentul în care locomotiva trage semnalul este unul dintre momentele preferate de turiști. Aceștia aplaudă, salută oamenii din curți și încep o călătorie de neuitat, o călătorie asemenea celor de acum 100 de ani”.
Carmen, ghid turistic: “Am intrat în pădurea fermecată, în lumea poveștilor. Trecem Săcădatul, să urcăm pe Valea Săcădatului până la altitudinea de 700 de metri”.
Turiștii se bucură că încă păstrăm vechile obieciuri și că putem admira peisajele frumoase din Transilvania.
Turist: “Peisaje frumoase, este ceva de vis, ne-a plăcut foarte mult. Este pentru prima oară, dar o să mai repetăm cu siguranță”.
Trenul care merge cu ”viteză de croaznieră”
Trenul merge cu cel mult 35 de kilometri pe oră, iar locomotiva apare din pădure, traversează colinele și se îndreaptă spre Câmpul Cetății. Ajuns aici, trenul cu abur este încărcat cu cărbune și cu lemne.
Mircea Greabu, administrator mocăniță: “10 -15 km, viteză de croaznieră, timp în care turiștii văd în stângă și dreapta. Întâlnim animale sălbatice, iese ursul, peisajul este atrăgător, mai ales că începe să se înverzească natura”.