Nissan a testat vopseaua care ajută la scăderea temperaturii în autoturism și a consumului de energie al sistemelor de climatizare, titrează Biziday.ro.
”Vopseaua inovatoare”, după cum o prezintă producătorul auto japonez, a fost dezvoltată împreună cu Radi-Cool.
Această companie este specializată în produse cu răcire radiativă (corpuri care se răcesc prin radiația termică). Aceasta are în componență metamateriale, o serie de produși sintetici.
Testele au început în noiembrie anul trecut, pe un terminal al Aeroportului Tokyo Haneda
Este vorba despre un mediu de lucru deschis, expus la temperaturi ridicate.
Un vehicul de serviciu al unui operator japonez de zbor, cu vopseaua specială, a fost parcat în soare lângă un alt vehicul, cu vopsea auto obișnuită pe caroserie.
Potrivit Nissan, temperatura resimțită la nivelul caroseriei primului vehicul a fost cu circa 12 grade Celsius mai scăzută decât în cazul celuilalt, iar în interior, cu 5 grade mai mică.
Compania spune că, pe perioade mai lungi în care mașina a fost parcată în soare, rezultatele au fost “mult mai vizibile”.
Practic, consumul de energie al motorului sau bateriei (în cazul autoturismelor electrice) este mai redus.
Vopseaua testată de Nissan conține două particule microstructurale care reacționează la lumină
Una dintre ele reflectă razele infraroșii. Acestea, în mod normal, ar duce la încălzirea mașinilor cu vopselelor tradiționale, pe bază de rășină.
A doua particulă creează unde electromagnetice care blochează razele soarelui. Prin urmare, redirecționează energia înapoi în atmosferă.