Reducerea dârelor de condensare care sunt produse de avioane ar putea ajuta la reducerea cu 40% a impactului pe care aviația îl are asupra încălzirii planetei, potrivit BBC.
Specialiștii au avertizat că aceste dâre de condensare ar putea acționa ca o „pătură” pe cer. Ele ar putea contribui la creșterea tepmeraturilor la sol.
Studiul a fost efectuat de oamenii de știință de la Universitatea din Cambridge. Ei au descoperit avioanele generează nori „persistenți” atunci când zboară printr-un spațiu aerian deosebit de rece și umed.
„Aviația se află într-un moment crucial, la fel ca industria auto de la sfârșitul anilor 2000”, a zis Rob Miller, director al Laboratorului Whittle.
Norul „persistent” apare atunci când un avion zboară prin spațiul aerian rece și umed. El este cauzat de gazele sale de eșapament care se amestecă cu aerul rece la altitudini mari.
Specialiștii recomandă ca industria aviatică să lucreze cu prognoze și date atmosferice pentru a redirecționa zborurile acolo unde este necesar. În acest fel, aceste contrails ar putea fi diminuate.
Reducerea contrails ar putea diinua încălzirea planetei. Aviația nu a progresit în eforturile către zero net
Aviația a contribuit major la schimbările climatice. Aceasta reprezintă 2-3% din emisiile globale de CO2 și aproximativ 5% după ce au fost incluse impacturile climatice non-CO2.
Sectorul aviatic rămâne încă în urmă în cea ce privește eforturile de a atinge zero net până în 2050.
Alte recomandări au inclus deblocarea „câștigurilor de eficiență la nivelul întregului sistem” în sectorul aviației existente pentru a înjumătăți cantitatea totală de combustibil ars în 2050, reformarea politicilor privind combustibilii durabili pentru aviație și mai multe cercetări privind aeronavele alimentate cu hidrogen.
În prezent, se prevede că impactul climatic al sectorului aviației se va dubla până în 2050, potrivit raportului.