8.8 C
București
miercuri, 18 decembrie, 2024

Studenții britanici recunosc că trișează cu lucrări făcute de AI

Universitățile sunt nevoite să schimbe modelele de evaluare după creșterea fraudelor academice generate de AI

Mai mult de jumătate din studenții din Marea Britanie folosesc inteligența artificială, iar 5% dintre ei recunosc că trișează cu lucrări făcute de AI.

Instrumentele de detecție, precum Turnitin, dau atât de multe rezultate fals pozitive încât numeroase universități au renunțat la ele, preferând să-și schimbe modelele de evaluare, titrează Biziday.

Efectele inteligenței artificiale în educație: universitățile își schimbă modelele de evaluare

Potrivit unui sondaj realizat de Institutul pentru Politici de Învățământ Superior din UK, aproximativ 5% dintre studenți recunosc că folosesc inteligența artificială în mod fraudulos, iar în cazul universităților din Russell Group (inclusiv Oxford, Cambridge și alte 15, cele mai importante), unele raportaseră o creștere de 15 ori a cazurilor de fraudă academică.

Acestea se bazează mult mai mult pe realizarea de proiecte decât pe memorarea mecanică a unor informații, iar, la patru ani de la lansarea Chat-GPT 3, mai mult de jumătate dintre studenți folosesc acum inteligența artificială generativă.

De atunci au apărut numeroase alte instrumente de acest fel (Google Gemini, Microsoft Copilot, Claude, Perplexity).

Aceste instrumente procesează seturi mari de date, la fel ca un creier uman, pentru a genera conținut nou.

Universitățile au intrat inițial într-o cursă tehnologică, apelând chiar la AI pentru a încerca să detecteze atunci când studenții trișează.

În 94% din cazuri, profesorii nu-și pot da seama dacă o lucrare a fost scrisă cu ajutorul AI

Mulți profesori universitari susțin că își pot da seama imediat atunci când au în față o lucrare scrisă cu AI, dar Universitatea din Reading a efectuat recent un test “în orb” în care răspunsurile scrise cu ChatGPT au fost trimise prin sistemul de examinare propriu al universității.

Potrivit sursei citate, rezultatul a fost covârșitor – în 94% din cazuri profesorul nu a detectat frauda, iar notele acordate au fost mai mari decât cele primite de studenții reali.

spot_img
Latest news
știri