32.1 C
București
luni, 11 august, 2025

CFR testează vopsirea șinelor pentru a reduce dilatarea cauzată de temperaturile ridicate

Pe Magistrala 500, restricțiile de viteză impuse din cauza căldurii afectează circulația trenurilor

CFR Călători a început să văruiască liniile de cale ferata pentru că efectul de dilatare provocat de temperaturile ridicate să fie atenuat.

CFR testează vopsirea șinelor de cale ferată pentru a reduce efectele temperaturilor extreme

Zeci de trenuri circula adesea cu restricții pe Magistrala 500 București Nord-Buzău-Suceava/Botoșani, din cauza temperaturilor de până la 60°C la nivelul căilor de rulare.

Prin urmare, Compania Națională de Căi Ferate CFR S.A. a derulat un experiment referitor la văruirea sau vopsirea șinelor pentru atenuarea dilatării lor în zona Timișoara, metodă ce ar putea fi extinsă și altor magistrale din țară.

Restricții de viteză pe Magistrala 500 din cauza temperaturilor ridicate

Pe perioada sezonului estival se instituie, anual, limitări de viteză ca urmare a creșterii temperaturii în șînă. În anul 2025, aceste limitări au fost introduse pe Magistrala 500 începând cu data de 15 iunie, în conformitate cu atenționările meteorologice transmise de Administrația Națională de Meteorologie. Astfel, în zilele în care temperatura aerului atinge 36°C, temperatura la nivelul șinei poate ajunge la valori cuprinse între 55°C și 57°C, fiind necesară reducerea vitezei de circulație a trenurilor de la o medie de 80 km/h la 50 km/h, în intervalul orar 14:00 – 18:00. Spre exemplu, trenul IR 1753, care circulă pe relația București – Suceava, cu plecare la ora 14:00 și sosire planificată la ora 20:00, a înregistrat o întârziere de 37 de minute, cauzată de aplicarea acestor restricții de viteză determinate de temperaturile ridicate”, informează Compania Națională de Căi Ferate.

Magistrala 500 București Nord-Buzău-Suceava/Botoșani este una dintre cele mai circulate și lungi rute de cale ferată din România, având o lungime de aproximativ 500 km.

Latest news
știri