32.1 C
București
luni, 11 august, 2025

Berea pierde teren în Germania: vânzările ating cel mai scăzut nivel din ultimele trei decenii

Îmbătrânirea populației, schimbarea preferințelor tinerilor și apetitul redus pentru alcool duc la un declin accelerat al consumului

Consumul de bere în Germania înregistrează o scădere semnificativă, potrivit celor mai recente statistici, scrie publicația Descoperă.ro.

Noile date arată un interes tot mai redus al germanilor pentru băutura considerată mult timp un simbol național.

Vânzările de bere din Germania ating un minim istoric, iar declinul se accelerează

La 1 august, Oficiul Federal de Statistică a anunțat că, în primele șase luni ale anului, vânzările au coborât sub 4 miliarde de litri – cel mai mic volum înregistrat din 1993, anul de la care există date.

Dacă în 2005 un german consuma, în medie, 112 litri de bere pe an, în prezent consumul a scăzut sub 90 de litri. Germania rămâne a șasea piață la nivel mondial, în ceea ce privește această băutură.

Însă, deși odinioară era depășită doar de cehi în consumul pe cap de locuitor, acum se află pe locul opt.

Potrivit sursei citate, acest declin se accelerează. ”Panică” – așa descrie situația consultantul Gerrit Blümelhuber.

Tinerii renunță la bere, iar Germania își pierde ”apetitul” pentru alcool

Explicațiile sunt mai multe. Germania îmbătrânește, iar tinerii nu mai sunt atât de atrași de alcool. Unii dau vina pe preț, deși rafturile supermarketurilor sunt pline de lăzi cu bere la prețuri accesibile.

Și consumul de vin este în declin, dar într-un ritm mult mai lent, mai transmite sursa citată.

Există o sete vizibilă de bere în Germania”, spune Volker Kuhl, directorul executiv al berăriei C&A Veltins, dar ”nu și dorința de a bea un al treilea sau al patrulea pahar”.

Latest news
știri