31.7 C
București
miercuri, 13 august, 2025

Franța spune ”Nu, mulțumesc!” produselor americane printr-o aplicație de boicot

Politicianul Bertrand Pancher lansează un instrument gratuit care scanează produsele din supermarket și le marchează cu roșu dacă provin din SUA, ca protest față de tarifele impuse de Donald Trump

Un politician francez, Bertrand Pancher, a anunțat lansarea unei aplicații menite să încurajeze boicotarea produselor americane, sub numele ”Nu, mulțumesc!” (”No, merci!”).

Inițiativa vine ca reacție la decizia fostului președinte american Donald Trump de a impune tarife vamale de 15% asupra produselor europene importate în SUA.

Pancher a declarat că ideea i-a venit în urma ”umilinței publice” la care, în opinia sa, Trump ar fi supus-o pe președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, și Uniunea Europeană.

Potrivit publicației Le Figaro, citată de Descoperă.ro, aplicația ar urma să fie disponibilă în câteva săptămâni.

Aplicația ”Nu, mulțumesc!” identifică produsele americane printr-un simplu scan

Numele face aluzie și la expresia englezească ”No mercy”, care înseamnă ”fără milă”. Scopul aplicației este să faciliteze boicotarea produselor americane în supermarketuri. Astfel, Pancher promite o operațiune foarte simplă.

Utilizatorul va scana produsul cu ajutorul telefonului mobil, iar aplicația va arăta un punct roșu dacă este vorba despre un produs american. Dacă produsul este din alte regiuni, punctul va fi verde.

Aplicația gratuită a fost lansată pentru a presa schimbarea politicii comerciale a lui Trump

Politicianul francez speră că impactul ar putea fi suficient de puternic pentru a-i determina pe oamenii de afaceri americani să-i ceară lui Donald Trump să-și schimbe politica comercială.

Aplicația va fi gratuită și ar putea fi extinsă la produsele chinezești, mai scrie sursa citată.

Principalele companii americane din sectorul alimentar în Franța:

  • McDonald’s are peste 1.500 de restaurante în Franța.
  • Coca-Cola domină piața băuturilor răcoritoare din Franța, fiind prezentă în restaurante, magazine și evenimente.
  • Starbucks este prezentă cu numeroase cafenele în marile orașe franceze.
  • Kraft Heinz distribuie produse alimentare în supermarketuri.
  • PepsiCo vinde băuturi răcoritoare și snacks-uri pe piața franceză.
  • Kellogg’s oferă cereale și produse pentru micul dejun în supermarketuri.
Latest news
știri