10.9 C
București
marți, 7 octombrie, 2025

Coninuă să se dezvolte infrastructura de reîncărcare a mașinilor electrice

Ritmul vânzărilor scade însă din cauza reducerii subvențiilor RABLA Plus, iar atingerea obiectivelor PNRR rămâne o provocare majoră

Infrastructura destinată reîncărcării maşinilor electrice din România a continuat să se dezvolte într-un ritm susţinut în anul 2024, depăşind pragul de 4.500 de puncte de încărcare – cu aproximativ 33% mai mult faţă de nivelul din 2023 –, evoluţie sprijinită de investiţii private consistente şi de programe de finanţare publică

Noul studiu a fost realizat şi publicat de compania de consultanţă Roland Berger.

Conform analizei, atingerea jalonului stabilit prin PNRR, respectiv instalarea a 22.400 de puncte de reîncărcare până în 2026, rămâne totuşi o provocare majoră, având în vedere că până la sfârşitul anului 2024 a fost implementat doar aproximativ 20% din obiectiv, ceea ce face necesară o accelerare semnificativă şi constantă a ritmului de implementare.

Vânzările de mașini electrice scad în România din cauza reducerii subvențiilor RABLA Plus

Piaţa vehiculelor electrice din România se află pe un trend descedent, cu aproximativ 10.000 de unităţi full-electrice vândute în 2024, comparativ cu peste 15.000 în 2023, scrie Radio Eco Natura.

Conform sursei citate, ”scăderea survine pe fondul reducerii subvenţiilor RABLA Plus, ceea ce evidenţiază dependenţa ridicată a acestui segment de suportul guvernamental, mai ales în lipsa unei oferte variate de modele accesibile ca preţ”, arată compania.

În România, încărcarea publică rămâne mai populară decât în restul ţărilor europene analizate având în vedere nivelul mai redus de penetrare a soluţiilor home-charging.

Latest news
știri