După lobby-ul puternic făcut de Germania ca după 2035 să poată fi vândute mașini pe combustibil sintetici, toată lumea se întreabă acum cât sunt de sustenabili aceștia. Susținătorii acestui tip de combustibil spun că acesta au multe avantaje, cu toate acestea costurile de producție par să ridice semne de întrebare legat de rentabilitatea lor. Mai ales că spre exemplu acum, prețul lor este dublu față de benzină. Iar pentru fabricarea acestor carburanți de sinteză este nevoie de cantități uriașe de electricitate din surse regenerabile, ceea ce este greu de obținut. Drept urmare la un calcul simplu costurile mari de fabricare înseamnă costuri mari și la pompă într-o zonă în care inflația este la ordinea zilei.
Germania principalul contestator al mașinilor electrice
Germania s-a opus cu vehemență interzicerii vânzărilor de mașini pe combustibil pentru că asta ar însemna concedierea a mii de oameni. Diverse studii arătau că sute de mii de oameni nu vor mai avea loc de muncă în industria auto germană, asta dacă se ajunge la electrificare completă. Este cunoscut faptul că industria auto este un brand național pentru Germania, care a dezvoltat o mulțime de tehnologii în domeniul motorului termic. Radicalii din domeniu spun că este o „sinucidere tehnologică” ca Europa să interzică motorul termic, în timp ce în alte regiuni acesta va fi în continuare utilizat. Alții spun că în acest mod, sectorul auto cedează în fața chinezilor și a americanilor. Bateria este cea mai scumpă componentă a mașinii electrice, iar Europa, chiar și în contextul în care construiește fabrici, tot va avea o producție foarte mică.
China este deja cel mai mare producător de autoturisme electrice
În comparație, China este deja unul dintre cei mai mari producători de mașini eletrice și are și cele mai mici costuri de producție. Germania nu este singura care se teme de supremația asiatică, mai sunt și alte țări în aceiași situatie. Doar că sunt multe voci care spun că acești combustibili sunt un fel de „cal troian” al industriei auto care vrea să prelungească pe cât posibil producția de mașini cu motoare termice și să întârzie pe cât posibil electrificarea.