12 C
București
duminică, 25 februarie, 2024

Epidemie de fumat în România. Tinerii cei mai expuși

Modul în care sunt prezentate țigările electronice și faptul că nu au fost încă regelementate legislativ a dus la o adevărată epidemie de fumat în rândul adolescenților.

Mai mult de jumătate dintre elevii de liceu au fumat țigări electronice în ultimele 30 zile. Statistica îngrijorătoare este publicată într-un raport al Comisiei Europene. Datele au fost prelevate de la Institutul de Sănătate Publică. Această creștere înregistrată la liceeni se explică prin faptul că aceste țigări ocolesc reglementările împotriva tutunului. Și în acest fel a fost declanșată o epidemie de fumat în rândul adolescenților. Chiar dacă sunt foarte consumate, noile produse din tutun sunt încă nereglementate. Astfel că ele sunt și promovate pe măsură, inclusiv prin panouri stradale, campanii promoționale. De asemenea se pot livra prin curier, în acest fel se ocolește și limita de vârstă.

Sunt prezentate ca alternative sănătoasă la tutun deși sunt la fel de nocive

Mai mult ele sunt prezentate ca o alternativă sănătoasă la țigările tradiționale. Chiar dacă mai multe studii demonstrează că nu sunt deloc lipsite de riscuri. ”Deși industria prezintă adesea produsele din tutun încălzit drept produse cu risc redus în comparație cu produsele din tutun convenționale. Există tendințe îngrijorătoare de popularitate în rândul tinerilor. Dovezile arată, de asemenea, că mulți utilizatori devin utilizatori duali. În pofida faptului că intenționează să diminueze consumul unui alt produs din tutun. Ca și alte produse din tutun, produsele din tutun încălzit conțin nicotine. O substanță care creează dependență. Iar dovezile arată că acestea emit substanțe chimice, inclusiv mai multe substanțe toxice”, se arată în raportul Comisiei Europene.

Campanii de marketing agresive

De altfel și Direcția de Sănătate Publică avertizează asupra acelorași lucruri. ”Marketingul acestor dispozitive pot permite companiilor de tutun să ocolească interdicțiile de publicitate și consum în spații publice. Companiile de tutun au organizat campanii de marketing agresive. Pentru a introduce produsele de tutun încălzit în consum.  Dispozitivele de încălzire sunt comercializate ca produse sofisticate, de înaltă tehnologie. Care oferă utilizatorilor o modalitate de a se bucura de produse din tutun cu risc redus și fără fum. În cadrul strategiei de promovare, marketingul prin intermediul rețelelor sociale a fost un element cheie. Conform datelor din cel mai recent raport al OMS referitor la produsele nou emergente, există riscul ca folosirea țigărilor electonice și produsele de tutun încălzit în locuri publice unde fumatul este interzis să renormalizeze fumatul în spații publice”, arată și DSP

Latest news
știri