Pasajul de la Doamna Ghica din București a fost în cele din urmă deschis traficului, punând capăt unei așteptări de peste 3 ani și unei întârzieri semnificative față de termenul inițial, care era stabilit pentru mai 2020.
Investiția se ridică la 110.034.377.95 lei fără TVA, cu o parte din bani contribuind și Primăria Sectorului 2
Durata extinsă a lucrărilor a cauzat disconfort considerabil pentru șoferi, în special în timpul anului școlar și în perioada în care circulația tramvaiului 21 a fost întreruptă.
Deși încă mai sunt de efectuat mici lucrări la parcarea de sub pod, aceasta nu a împiedicat deschiderea circulației.
Pasajul de la Doamna Ghica a fost realizat de Primăria Capitalei, constructorul fiind Compania Municipală Trustul de Clădiri Metropolitane.
Cu o întârziere de 3 ani față de promisiunile făcute, Pasajul de la Doamna Ghica a fost deschis astăzi, 7 noiembrie
Lucrările au început în 2018, dar au fost întrerupte din cauza problemelor financiare lăsate în urmă de administrația anterioară și a blocării conturilor Primăriei Capitalei după alegerile din septembrie 2020.
Ele au fost reluate abia în iulie 2021, cu contribuția financiară a Primăriei Sectorului 2.
Pasajul este echipat cu două benzi pe sens, are o lungime totală de 216 de metri, și rampele de acces au lungimi de 96 de metri.
”Sunt bucuros să deschidem azi circulația pe podul Doamna Ghica. E un calendar pe care ni l-am asumat acum 1 an și jumătate și pe care l-am respecat. În calendar am spus că dăm drumul înainte de începerea școlii, ne-am ținut de cuvânt. Asta înseamnă exact că atunci când primăria este serioasă și plătește, există în România firme serioase care se țin de cuvânt. Podul e parte din inelul median și marea lui utilitate se va vedea atunci”, a declarat Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, la inaugurare, potrivit Hot News.