UE va relaxa noua legislație privind standardul de poluare Euro 7, după un lobby puternic din partea industriei, scriu jurnaliștii de la publicația britanică The Guardian.
Publicația britanică arată că consultantul Comisiei Europene, Clove (Consortium for ultra Low Vehicle Emissions), a recomandat impunerea unor emisii mai scăzute de dioxid de azot, dar executivul european a decis să lase această limită neschimbată.
Gazul toxic este asociat cu aproximativ 50 de mii de decese premature anual
Acest gaz, eliberat în aer de motoarele cu combustie, în special de cele diesel, este asociat cu aproape 50 de mii de decese premature anual, în Uniunea Europeană și Marea Britanie.
The Guardian a aflat că, în final, Comisia a fost de acord să renunțe la majoritatea criteriile de poluare noi pentru norma Euro 7, care vor fi diferite de cele Euro 6 doar în privința emisiilor provocate de anvelope și de frânele autovehiculelor, dar ar exista, la schimb, un acord tacit din partea industriei auto de a elimina complet, din 2035, motoarele cu combustie internă (benzină și motorină).
Proiectul de lege privind Euro 7 va fi votat mâine, 9 noiembrie
Parlamentul European va vota joi proiectul de lege privind Euro 7.
După, va urma votul Consiliului European, în care sunt reprezentate statele membre.