24.6 C
București
sâmbătă, 20 iulie, 2024

Medic nutriționist: ”Nu lăsați pe nimeni să vă interzică masa de seară”

Există câteva reguli simple pe care trebuie să le respectăm pentru o cină perfectă care nu aduce kilograme în plus

Nutriționistul Mihaela Bilic a venit cu mai multe explicații referitoare la masa de seară, precizând că, ani la rând nutriționiștii ne-au creat senzația că această masă este periculoasă pentru siluetă.

În realitate, la finalul zilei, avem nevoie de un moment de relaxare, pe lângă refacerea rezervelor de energie.

Medic nutriționist: ”Putem spune că masa de seară are dublu rol, să ne hrănească și să ne dea o stare de bine”

Medicul a precizat că sunt mai multe reguli pe care trebuie să respectăm pentru o cină perfectă.

Totul depinde de obiectivele pe care le avem și de ora la care ne culcăm.

Țineți cont că metabolismul încetinește spre seară, însă chiar și în timpul nopții organismul consumă calorii pentru funcțiile de bază. Meniul diferă dacă vrem să slăbim, să avem o digestie ușoară sau un somn odihnitor”, a explicat medicul nutriționist.

În cazul unui meniu echilibrat, farfuria pentru masa de seară va fi împărțită astfel:

  • 1/3 proteine (carne pește ouă sau brânză);
  • 1/3 făinoase (cartofi paste orez pâine) sau leguminoase boabe (fasole mazăre linte).
  • Ultima treime va fi rezervată pentru legume proaspete sau gătite, cu cat mai colorate și mai diferite, cu atât mai bine.

Mihaela Bilic: ”Dacă vrem să slăbim, menținem în farfurie proteinele și legumele, însă renunțăm la făinoase”

Un castron mare de salată asortată cu o bucată de carne sau pește la grătar sunt cel mai bun exemplu pentru o cină de slăbit. Atenție și la aportul de grăsimi. Fiecare gram are 9 calorii, deci fiți zgârciți cu uleiul din salată și alegeți carnea mai puțin împănată”, a precizat medicul nutriționist.

Dacă vrem să dormim bine, o porție de paste cu brânză e alegerea corectă

Supa cremă sau tocănițele cu legume sunt ușor de digerat. Evitați prăjelile tocăturile și alimentele care fermentează (broccoli varză fasole). La capitolul desert, orezul cu lapte și bananele au efect de liniștire”, se arată în textul publicat pe contul de  Facebook.

În egală măsură, medicul a transmis că pentru copii și sportivi împărțirea farfuriei se schimbă.

Prin urmare, produsele făinoase vor ocupa jumătate din suprafață, iar proteinele și legumele câte un sfert. Amidonul din făinoase reface rezervele de glicogen din ficat și mușchi.

Astfel, va asigura energie pentru activitatea fizică de peste zi.

Deci nu lăsați pe nimeni să vă interzică masa de seară, însă aveți grijă să alegeți meniul care vi se potrivește!”, a conclus nutriționistul.

spot_img
Latest news
știri