De altfel o altă problemă care ar fi dus la creșterea prețului ar fi stocarea gazului care a ajuns la niveluri record. Cumpărătorii asiatici vor crește probabil ofertele pentru importurile de GNL. Asta pentru a compensa potențialele pierderi de volum din Australia. Acestea sunt cauzate de grevele la instalațiile energetice, inclusiv Chevron și Woodside. În plus, exporturile americane de GNL sunt în prezent mai profitabile către Asia. Mai ales în lunile în septembrie, octombrie și noiembrie și ar putea fi mai puțin GNL disponibil în această perioadă. Cu toate acestea, în Europa, rezervele de combustibil sunt pline cu peste 87%. Cea mai mare înregistrată vreodată pentru această perioadă a anului. Uniunea Europeană vrea ca rezervoarele să fie pline în proporție de 90% până în noiembrie.
Stocurile de GNL mai mult dăunează prețului decât ajută la scăderea lui
Iar multe țări, precum Spania și Țările de Jos, au atins sau au depășit deja acest obiectiv. Germania și Italia sunt aproape acolo. Franța este la 78% pentru că a avut probleme cu aprovizionarea cu energie în timpul grevelor de la începutul acestui an. Gazul olandez este ca și preț o referință în Europa. Deoarece volumele tranzacționate reprezintă de peste 14 ori cantitatea de gaz utilizată de Țările de Jos în scopuri interne. Contractele sunt pentru livrare fizică prin transferul de drepturi cu privire la GNL la punctul de tranzacționare. Livrarea se face în mod egal în fiecare oră pe toată perioada de livrare. De la ora 06:00 în prima zi a lunii până la ora 06:00 în prima zi a lunii următoare. Cotațiile gazelor sunt disponibile pentru tranzacționare la Intercontinental Exchange Inc. Prețurile afișate în Trading Economics se bazează pe instrumente financiare over-the-counter. Prețurile de pe piața gazelor naturale sunt menite să ofere doar o referință.