Eforturile Uniuniii Europene de a interzice motoarele cu ardere par să fie sortite eșecului, potrivit Euractiv. Asta dacă analizăm și ultima declarație a oficialilor austrieci legat de această situație. Cancelarul austriac Karl Nehammer a promis că va face tot posibilul pentru a asigura supraviețuirea motorului cu combustie, alăturându-se Germaniei pentru a se opune planului UE de a interzice mașinile diesel și pe benzină din 2035. Interzicerea vânzării de mașini care emit CO2 din 2035 este o parte cheie a eforturilor UE de a deveni neutre din punct de vedere climatic până în 2050. În timp ce interdicția de facto părea în linii mari pe drumul cel bun, Germania și acum Austria – care până acum a fost văzută ca susținând propunerea Comisiei, pentru o interdicție din 2035 – au pus tocmai acest aspect în discuție.
Motorul cu ardere internă, greu de interzis
„Și eu mă voi pronunța împotriva interzicerii motorului cu ardere internă” în cazul în care liderii UE vor vota în acest sens, a spus Nehammer în timpul unui discurs politic despre viziunea sa de viitor pentru Austria, în care și-a descris și țara ca o „țară de mașini”. Ce fel de viziune asupra viitorului interzice „motorul cu ardere internă și apoi se concentrează doar pe un singur mecanism de propulsie?” a întrebat și el. Pentru a proteja mai bine mediul, Austria își propune să devină neutră din punct de vedere climatic până în 2040.
Și Austria are mașini electrice, dar totalul lor e infim
Până la sfârșitul anului 2022, aproximativ 2,2% din cele 7,6 milioane de mașini înmatriculate și legale ale Austriei erau electrice, în timp ce numărul total de vehicule nou înmatriculate reprezenta 16% din toate mașinile. Cert este că există eforturi și din partea industriei auto pentru ieftinirea mașinilor electrice sau cele hybrid pentru a susține acest demers. Cu toate acestea la cum decurg discuțiile nu pare că țările UE vor ajunge la un acord legat de interzicerea motoarelor cu ardere.